Sokolí hrad

NP České Švýcarsko

Číslo v mapě NPČŠ Hřensko: 51

Skála je v klidovém území Národního parku

• Sestup z masívu, traverz vlevo překrok a V hranou na vrchol.
    • R. Kobach, H. Thierschamn,24.6.1928
    • Jako Severní komín sestup do náhoří. Doleva a u malé břízy komínem sestup na polici. Po ní traverz vlevo a komínem v J stěně na vrchol.
    • Zdeněk Hubka,8.10.1971
  • 3)Levá horská cesta, Přeskok 1
    • Vlevo v masívu sestup po stupních stěnou dolů na skalnatý hrot, skokem na pilíř a stěnou vlevo od V hrany na vrchol.
    • M. Bellmann,19.7.1998
    • Z masívu posledním levým komínem sestup do náhoří. Tam úplně vpravo komínem, výše vlevo na vrchol.
    • Paul Richter,17.7.1971
    • Jako Severní komín do náhoří. Z tohoto komína žlabem a stěnou na vrchol.
    • Roland Richter,17.7.1971
    • Od J úpatí spárou a komínem na balkón. Jako Jižní komín na vrchol.
    • Peter Augst, U. Augst. ,26.4.1975
    • Jako Údolní komín několik metrů vzhůru, traverz doleva ke kruhu. (Postavením) stěnou nejprve vlevo, pak šikmo vpravo ke krátké spáře, tou na polici vpravo od Jižního komína. Převislou stupňovitou stěnou a vpravo vzhůru na skalní hlavu (uschlá borovice). Vlevo od V hrany stěnou n…
    • F. Menzel, M. Titz, T. Titz,5.9.1987
  • 8)Narozeninový dar, VIIIa, RP VIIIc
    • Nástup asi 5 mvpravo od" Obrovské stěny" stěnou s převislým nástupem přes kruh ke 2. kruhu postavení stěnou přímo, výše vlevo na terasu. Jako" Sněžnická hrana " na vrchol.
    • Jürgen Höfera Carsten Höfer,28.4. 2004
    • V pravé části J stěny převislou stěnou šikmo vlevo přes 2 kruhy, dále ke 3. kruhu. Žlabem a komínem na terasu. Vpravo od nástupu Sněhová hrana stěnou a na tření přes 4. kruh na vrchol.
    • Jürgen Höfer, M. Vogel,20.4.1997
    • Vlevo v J stěně výraznou spárou (kruh) na balkón a koutovou spárou na vrchol.
    • F. Menzel, Herbert Rudolf,15.3.1975
    • Jako Žlutá spára asi 5m vzhůru na polici, traverz vlevo ke kruhu. Stěnou asi 4m později traverz vlevo a stěnou ke 2. kruhu. Vlevo ve žlabu stavěním a spárou na terasu. Jako Jižní komín na vrchol.
    • F. Menzel, Herbert Rudolf, G. Grünberg,25.5.1975
  • 12)Sněžnická hrana, AF VIIIa
    • Asi 2m vpravo od Žluté spáry stěnou na polici (1. kruh Údolní cesty). Stěnou u hrany přes 2 kruhy na terasu. Vpravo od koutové spáry cesty Žlutá spára stěnou přes kruh na vrchol.
    • M. Vogel, E. Kühne, Steffan Vogel,18.8.1996
    • Z police v J stěně traverz vlevo na polici, která prochází SZ stěnou. Asi 6m vlevo od komína Severozápadní cesty žlabem a stěnou po stupních šikmo vpravo ke kruhu. (Stavěním), spárou a sokolíkovým komínem na terasu. Jako Severozápadní cesta na vrchol.
    • F. Menzel, H. Heimlich, Herbert Rudolf,28.8.1976
    • Koutem vlevo od čísla 38 v SZ stěně na plošinu. Vpravo stěnou a komínem na římsu. Doprava a spárou, pak komínem na balkón. Vlevo komínem na vrchol.
    • F. Menzel, H. Heimlich,26.4.1975
  • 15)Cesta sokolů, VIIIa
    • Na S straně, vlevo od koutu Severozápadní cesty stěnou přes 3 kruhy a sokolíkovou spárou na polici (kruh cesty Dlouhá dřina). Touto spárou na terasu. Vlevo sokolíkovou spárou přes 5. kruh, výše žlabem na vrchol.
    • M. Vogel, Steffan Vogel, Falk Anderssohn,27.10.1996
    • Úplně vlevo v SZ stěně stupňovitým koutem na zarostlou polici. Asi 8m doprava a spárou až na konec (hodiny). Traverz vlevo a komínem na polici. Doprava k nástupovému komínu Severozápadní cesty, tím na vrchol.
    • F. Menzel, Herbert Rudolf,11.4.1976
    • Jako Kání cesta na zarostlou polici. Vpravo na S straně spárou na polici. Doleva a spárou až na konec (kruh). Traverz doleva a spárou na zarostlou polici. Vpravo spárou krátce vzhůru a vlevo ke spáře. Tou a stěnou na vrchol.
    • F. Menzel, S. Seifert,11.6.1977
    • Jako Kání cesta na zarostlou polici. Komínem mezi samotnou hlavou a touto věží vzhůru, později přelézt doprava do komína a jím až k uzavření. Vpravo přes travnatou lávku a jako Severní komín na vrchol.
    • F. Menzel,5.9.1976

Ochrana přírody: Lezení zakázáno od 1.2. do 30.6.
Dokument OP: NPČŠ_OOP_horolezectví 2020 a seznam povolených objektů, orgán OP Správa NP České Švýcarsko

- Lézt je možno pouze na místech a v obdobích, stanovených opatřením obecné povahy z roku 2020.
- Pro přístup ke skalám je nutno používat vyznačené přístupové cesty a v klidových územích horolezecké trasy.
- Platí povinnost dodržovat “Pravidla lezení v pískovcových skalních oblastech v Čechách“. Používat magnézium je zakázáno.
- Prvovýstupy jsou možné pouze na základě předchozího povolení Správy NP, koordinuje OVK Labské pískovce. Aktuální návrh omezení prvovýstupů viz Zápis jednání s NPČŠ ze dne 3.12. 2021 včetně seznamu.