Facebook Instagram

Český horolezecký svaz

Nejčastější otázky na nové pojištění UNIQA

Nejčastější otázky na nové pojištění UNIQA
11. 12. 2015 | Rubrika: O ČHS

Při dotazech na nové cestovní pojištění UNIQA pro členy ČHS se objevuje řada otázek, na které průběžně odpovídáme. Jedná se např. o tyto otázky:

  • Vztahuje se pojištění UNIQA na záchrannou akci i v případě, že nikdo není zraněný?

Odpověď: Ano, vztahuje, pokud záchranná akce byla potřebná k „odvrácení vzniku bezprostředně hrozící pojistné události“ např. při náhlém zhoršení podmínek, ztrátě horolezeckého vybavení nutného k dokončení výstupu, vyčerpání apod. V takovém případě je limit na záchrannou akci 600tis. Kč, při zranění platí vyšší limit 2mil. Kč.

 

  • Pokud poruším nějaké místní předpisy nebo zákazy (např. Návštěvní řád TANAPu), a dojde k pojistné události, vztahuje se na mě pojištění?

Odpověď: Ano vztahuje. Pojišťovna není povinna poskytnout plnění pouze v případě, že k pojistné události došlo při trestné činnosti nebo výtržnosti, kdy nebyla dodržena zákonná ustanovení dané země. Při přestupku pojišťovna plní dle smlouvy.

 

Vzhledem k tomu, že se některé otázky opakují, budeme odpovědi zveřejňovat v rubrice Časté otázky k cestovnímu pojištění UNIQA

 

B. Valentová, sekretariát ČHS

Instagram

Instagram Horosvaz