Českolipská věž

Nejhůře dobytná věž bující horolezeckými historkami. Každopádně nahoru se nedostane každý lezec. Morálu a zkušenosti je potřeba dost. Nejlehčí a nejlezenější cesty-klasická psycho spára za VII a Voldřichova cesta za AF VIIb (cca RP VIIIa).

Archiv vrcholových knih:

Českolipská věž-1968-2014.pdf

• Ve středu náhorní (severovýchodní) stěny traverz vlevo pod spáru. Tou na malý balkonek v údolní stěně (1. kruh). Nalevo a stěnou ke 2. kruhu. Traverz vlevo celou údolní stěnou ke 3. kruhu. Spárou na vrchol.
    • Rudolf Hanke a Wilhelm Dieckmann,1928
  • 2)Pelíšky, VII
    • Z náhorní strany starou traverz vlevo a spárou na balkon k 1. kruhu staré cesty, poté zleva ke 2. kruhu staré cesty. Od něj přímo nahoru ke staré skobě, mírně doleva nahoru ke 3. kruhu a stěnou přímo nahoru.
    • Asi 2m vlevo od pravé údolní hrany spárou nalevo k borovici. Spárou a stěnou nalevo k 3. kruhu Staré cesty. Tou na vrchol.
    • J. Balíček, V. Kotolo, R. Hacek,21.9.1952
    • Z pravé náhorní hrany traverz napravo do velké díry. Dále napravo a stěnou ke kruhu. Vpravo celou údolní stěnou ke 2. kruhu Staré cesty. Stěnou ke 3. kruhu. Stavěním na vrchol.
    • J. Voldřich, T. Waldhauser, P. Eichler,30.5.1965
  • 5)Fógltanc, VIIIc
    • Zkříženou cestou do velké díry a spárou přes převis. Spárou dále přes 1. kruh a stěnou přes 2. kruhy na vrchol.
    • Jiří Slavík, L. Novák,22.7.1984
    • Zkříženou cestou do velká díry. Spárou přes převis, asi 5m vzhůru a traverz vlevo k severní hraně (1. kruh, ). Převislou stěnou mírně vpravo přes 2 kruhy na vrchol.
    • J. Rybička, J. Šmíd, J. Poloch,28.7.1974
    • V levé části SZ stěny přes převisy přímo přes kruh k 1. K "Cesty hříchů" a tou ke 2. K. Stěnou šikmo vlevo, krátce hranou a přímo přes slaňák n. v.
    • Tomáš Sobotka, Pavel Henke,16.5.2022
    • Na pravé (severní) náhorní hraně přes převis a zleva přes 2 kruhy. Nalevo a sokolíkovou spárou na vrchol.
    • J. Voldřich, J. Kesner,14.8.1969
    • Od 2. K doprava, hranou n. v.
    • Vladislav Nehasil, Z. Nehasilová,6.5.2007
    • Středem náhorní stěny ke kruhu. Stěnou nalevo ke 2. kruhu. Vpravo ubíhající spárou na vrchol.