Vyhlášení grantů ČHS na činnost mládeže 2008
Vyhlášení grantů ČHS pro rok 2008
ČINNOST MLÁDEŽE V HORÁCH A SKALNÍCH OBLASTECH
Cíl grantu: podpora akcí rozvíjejících vztah mládeže k horolezectví
Věková hranice účastníků: do 18 let včetně (ročník 1989 a mladší)
Vyhlášení podmínek: 2.11. 2007
Uzávěrka přihlášek: 31.12. 2007
Vyhlášení přidělených grantů: 20.1. 2008
Termín konání přihlášené akce: od 1.1. 2008 do 31.12.2008.
Kdo se může o grant přihlásit: oddíly ČHS nebo sdružení těchto oddílu, které pořádájí v roce 2008 akci pro mládež
Kategorie grantů:
1/ „náborové“ – dny otevřených skal, krátkodobé (víkendové) seznamovací pobyty ve skalních oblastech apod. Hodnotí se zejména:
- celková finanční náročnost
- počet zúčastněných dětí
2/ „výcvikové“ – podpora rozjezdu dlouhodobých, nebo střednědobých projektů práce s mladými lezci v oddíle ( nákup materiálu, příspěvek na tělocvičnu, nebo stěnu…). Hodnotí se zejména:
- perspektivita daného projektu, jeho koncepčnost a připravenost pro danou skupinu účastníků
- bezpečnostní a metodické zabezpečení projektu
- finanční náročnost
3/ „výběrové“ výjezdy vybraných výcvikových skupin do skalních, nebo horských oblastí. Hodnotí se zejména:
- celková finanční náročnost
- koncepční propojenost s výcvikem v oddíle, vhodnost vybrané lokality
- Účastníci akcí kategorie "výběrových grantů" musí být členy ČHS již v době podání přihlášky o grant
- počet zúčastněných dětí (min. 5 dětí)
Další podmínky:
- Vedoucí nebo hl. instruktor musí být instruktorem ČHS. Platný seznam instruktorů je na stránkách ČHS – metodika.
- Prostředky čerpané z grantu mohou činit max. 70% z celkových nákladů akce.
- Každá změna u přihlášené akce musí být bezprostředně nahlášena sekretariátu ČHS. Toto opatření je z toho důvodu, aby při zrušení či nekonání akce mohly být finanční prostředky přesunuty na další akci. Pokud toto pořadatelé nesplní, nebudou v příštím roce jejich přihlášky přijaty do soutěže.
- Akce musí být pořádána v souladu s platnou metodikou ČHS a zásadami bezpečného provozování horolezecké činnosti.
Přihláška:
Přihláška musí dodržet formu stanovenou základním formulářem.
Přihláška musí být vyplněna řádně a úplně, včetně všech příloh. Musí být doručena na sekretariát ČHS v elektronické formě nejpozději do 31.12.2007 včetně.
Formální nedostatky (neuvedení povinných údajů) mohou být důvodem pro vyřazení přihlášky.
Způsob vyhodnocení:
Přihlášky budou hodnoceny týmem hodnotitelů složeným z předsedy komise a zástupců předkladatelů. Tento tým bude zvolen na podzimním semináři a přesný seznam hodnotitelů zde bude následně zveřejněn.
Podmínky čerpání:
- finanční příspěvek lze čerpat pouze na náklady přímo související s pořádáním akce. V případě dopravy vlastní automobilem, je možné čerpat na úhradu cestovného maximálně 50% z přiděleného příspěvku.
- těsně před konáním akce musí vedoucí ohlásit sekretariátu ČHS odjezd a potvrdit splnění podmínek pro pořádání akce
- o proběhlé akci musí vedoucí dodat sekretariátu zprávu přiměřeného rozsahu včetně fotodokumentace pro publikaci na webu ČHS
- řádné provedení vyúčtovaní přiděleného příspěvku na příslušném formuláři (formulář odbrží žadatelé, kterým bude přiznán příspěvek a bude též ke stažení na webu ČHS v sekci Hory – Mládež v horách.
Josef Uherka
Předseda komise