Soutěska Džbán - levá strana - M

Soutěska Džbán - levá strana
PR Divoká Šárka

V roce 2015 došlo k sanaci, při které byl odtěžen celý Pilíř a půlka Velkého převisu, jeho druhá půlka je zadrátovaná. Proto přestaly existovat
 cesty na pilíři a přes velký převis.

Vzhledem k tomu, že dosud probíhá dohledávání cest ze starých průvodců a sanace nevyhovujícího jištění, prvovýstupy jsou možné jen se souhlasem VK.

• 1)DŽBÁN, 6
    • Na okraji levé části SV stěny nástup na žebro vybíhající do potoka a po jeho hraně na polici. Odtud šikmo doprava pod převislé skály. Traverzem doprava až na polici pod převislou spárou. Spárou, pak šikmo doleva na balkónek. Přes vytlačující stěnku vpravo na plošinku pod věžičko…
    • Nalevo od Devítiskobové po trávě kolem stromku.
  • 3)DEVÍTISKOBOVÁ, ***, 7+/8-
    • Převislá stěnka nalevo v horní levé části soutěsky, mezi Džbánem a Velkým Převisem.
  • 4)KOUT, 4
    • Koutem a puklinou vlevo od c. Cik cak. (převislý nástup)
  • 5)CIK CAK, 4
    • Nástup koutem jako Jedničková, traverz vlevo do vedlejšího kouta. Krátce přímo, vpravo pod špičatým převisem do převislé spáry a jí na temeno.
    • staří obdivuhodní lezci
    • Nalevo od Podělané Hrany. Nástup pravou stěnou položeného kouta a přes převísek (bh) na polici (bh). Převislou hranou zleva po malých lištách na temeno.
    • Nástup pravou stěnou kouta jako Jedničková, doprava pod převis (bh) přes něj (jištění) přímo k dalšímu bh a zleva přes převis na temeno.
    • Martin Kulajta, M.Tučka,říjen 2011
    • Nalevo od Podělané Hrany. Přes převis na polici a stěnou (bh) do převislého kouta. Přes strop zleva na temeno.
    • staří obdivuhodní lezci
    • Mezi Devítiskobovou a Velkým převisem. Štand vlastní, nástup přes převis (bh), položenou stěnou dokouta (frendy) a vlevo podél hrany (bh) na temno (2 bh).
    • Vpravo od Podělané hrany trhlinou přímo po skobách.
  • 17)PILÍŘ, 5+, 55m
    • Po sanaci, kdy byl celý Pilíř shozen na dno soutěsky, byla cesta znovu vylezena přibližně původním směrem, hodnocení prvopvýstupců 5+. Je třeba počítat s hlínou a volným kamením. Popis původní cesty: Nástup zleva diagonální plotnou s koutem a spárou (sk). Zprava kolem hrany…
    • Martin Kulajta, J. Janák
  • 19)HRANA, 6
    • Hrana z police vpravo od vrcholové partie bývalého pilíře. Nástup u kruhu, přes dva borháky a převis na temeno, kde je dobírací nýt.

- dodržování platných Pravidel lezení ve skalních oblastech ČR

OVK Praha a střední Čechy | Hlášení závad | Správce Martin Tučka | Pravidla lezení