U ústavu - doubrwand

U ústavu - doubrwand. 988. P1170322

Dominantou skály U Ústavu je velký střechový převis, právem přezdívaný největší střecha Kolínska, v němž je možno prostoupit zatím jen zajímavou pěti borhákovou hákovačku, několik linií je zřejmě lezitelných i volně, jejich pokořitel se však ještě stále hledá. Tato skála nabízí ovšem i kolmé a položené stěny. Skála skýtá v současnosti asi 25 cest do 15 m v obtížnosti od 3 do cca 9+ UIAA odjištěných skobami, nýty a borháky.

40 cest 3 až 9+/10- UIAA lano boulder

• Nástup "Koutovou cestou" k jejímu prvnímu borháku. Od něj doprava k prvnímu borháku ve stropě a striktně po hraně převisu stále vpravo přes druhý borhák ve stropě k třetímu borháku na hraně stropu. Dále spodem vpravo po chytech v jemné spárce ke čtvrtému borháku. Od něj mírně ši…
    • Roman Pešík, O. Běhal,7.7.2004
    • Členitou stěnkou asi 2 metry (několik variant nástupu) vlevo od "Koutové cesty" přímo vzhůru k nýtu v převislé plotně a jí přímo vzhůru nad převis. Dále přímo ke slaňovacímu borháku.
    • Jan Borovička, R. Pěšík, O. Běhal,7.7.2004
    • Středem stěnky u cesty.
    • Franta Rámus,17.4.1999
    • V pravé části skály koutem podél výrazné spáry přes borhák ke slaňovacímu borháku.
    • Vladimír Střihavka, O. Běhal,20.1.2000
    • Nástup "Koutovou" cestou, od prvního borháku doprava po hraně střechového převisu až ke 4. bh cesty "Trenér kundichek". Od něj přímo težkým bouldrovým výlezem ke slaňáku cesty "Novákova".
    • J. Žítek,15.5.2011
    • Nástup "Koutovou cestou" k jejímu prvnímu borháku. Od něj doprava po hraně převisu přes první a druhý borhák cesty "Born stupid? Try again!". Dále stropem přes třetí borhák cesty "Inspiruj se poletuchou" k čtvrtému borháku ve stropě. Z něj stále stropem k třetímu borháku "Nejtěž…
    • Vladimír Střihavka, R. Pešík, J. Belza, O. Běhal,14.4.2005
    • Stěnou do výrazného vhloubení v levé části stěny za domem, přes které dříve visel pahýl suché hrušky.
    • J. Novák, P. Novák,5.2009
    • V levé části stěnky pod velkým převisem vzhůru přes dva borháky pod strop. Přes třetí borhák ve stropě skokem podél jemných puklin mírně vlevo do oblin na hraně převisu. Dále přímo vzhůru stěnkou přes čtvrtý borhák k nýtu a na vrchol.
    • Ondřej Běhal, R. Pešík,7.7.2004
    • Nástup kousek vpravo od zdi za domem (levá část skalní stěny), přes skobu na vrchol.
    • Stěnou podél spárky přes borhák do výrazného koutu mezi levým a pravým střechovým převisem. Koutem přes nýt vzhůru k zabetonovanému řetězu a na vrchol ke slaňovacímu borháku.
    • P. Novák,8.6.1990
    • Pravou částí stěnky u cesty.
    • Franta Rámus,17.4.1999
    • Stěnkou a koutem Novákovy cesty pod velký střechový převis přes první borhák. Dále ke druhému a třetímu borháku ve stropě a na hranu převisu. Pak přes prodloužený čtvrtý borhák cesty "Trenér kundicheck" na vrchol k slaňovacímu borháku.
    • Roman Pešík, J. Belza, O. Běhal, V. Střihavka,14.4.2005
    • Koutem pod velký střechový převis a pod ním doprava k borháku. Dále přes druhý a třetí bohrák cesty " Trenér kundicheck" přímo koutem vzhůru k slaňovacímu borháku.
    • P. Novák,2000
  • Oblož, 6+
    • Levou částí převisu vpravo dále.
    • Vladimír Střihavka, Franta Rámus,27.1.2000
    • Stěnou vpravo od cesty "Dobrý den pane netopýr" pod převis a jím přes borhák na vrchol k slaňovacímu borháku.
    • Vladimír Střihavka, O. Běhal,5.6.2001
    • Levou částí stěnky u cesty.
    • Franta Rámus,17.4.1999
    • Středem stěny pod střechovým převisem (vlevo od "Nejtěžší cesty") vzhůru k borháku a do stropu (borhák). Od něj přímo přes převis na vrchol.
    • Franta Rámus,1995
    • Vlevo od cesty Třípřevislá" přes skobu kolem převisů k prasečímu ocásku na vrcholu. "
    • Ze silnice přímo středem převisu na vrchol.
    • P. Novák, J. Novák,5.2009
    • Nástup "Císařovým čelem" pod převísek a vpravo k prvnímu borháku "Koutové cesty", odtud stále vpravo traversem pod převisem až kamsi zcela doprava.
    • Autoři neznámí,27.1.2000
    • Při pravém okraji velkého převisu vzhůru převislou stěnkou do výrazné lišty a mírně šikmo vpravo hladkou stěnkou. Kolem prvních dvou borháků lezeme stěnou malinko vlevo ale né po hraně). Dále koutem ke třetímu borháku a vlevo po hraně převisu (čtvrtý borhák - nutno mít 40 cm exp…
    • Ondřej Běhal, Vladimír Střihavka,7.9.2005
    • Stěnkou podél trhlinky cca jeden metr vpravo od cesty Jabadabadů přímo na vrchol.
    • P. Novák, J. Novák,5.2009
    • V levé části stěny přes tři nýty na vrchol.
  • Tudy, 4+
    • Hranou vlevo od zídky přes prostřední výčnělek dále na prostorný balkón, borák.
    • Franta Rámus,17.4.1999
    • V levé části stěny přes tři nýty s plaketou na vrchol.
    • Stěnkou a převískem v pravé části nad zídkou.
    • Vlevo od cesty "Císařovo čelo" výrazným zahliněným koutem přes dva borháky k řetězu.
    • Franta Rámus,1998
  • Zeď, 4+
    • Od konce zídky koutem pod převísek, šikmo vpravo nad něj a doleva nahoru.