Tora bora

PR Bílý kříž

Menší stěna s krátkou štolou, která se nachází u lesní cesty za stěnou Pohraniční stráže.

• Nástup zcela nalevo v jižní stěně v nižší části posledním koutkem k 1. bh. , přes něj dále koutkem ke 2. bh. Přímo nahoru pod převísek, pod ním doprava ke slaňáku cesty Šotolina a nebo výlez vlevo na vrchol masivu. Friendy č. 1 až 3
    • Ilja Březina, V. Wolf,2009
    • Nástup na pravé hraně posledního koutku, svislými spárkami k 1. bh. , přes hodiny doleva na hranu ke 2. bh a přímo nahoru ke 3. bh. , přes něj do kouta a jím ke slaňáku. Friendy č. 1 až 3
    • Vladimír Wolf, I. Březina,2009
    • Nástup vlevo od modré značky, přímo nahoru pod převis k 1. bh, středem převisu nahoru ke 2bh. Dále levou částí stěny ( pro dojištění lze použít bh. ve střední části stěny v cestě Kameníkovy oči) přímo nahoru a přes hodiny levou částí závěrečné stěnky zleva do slaňáku. Friendy č.…
    • Ilja Březina, V. Wolf,2009
    • Nástup vpravo cca 2 metry od modré značky na skále, přímo nahoru k 1. bh. , šikmo doleva ke 2. bh. , odtud mírně doleva nahoru středem stěny přes 3 a 4 bh. do svislé spáry, tou ke slaňáku. Varianta od 1. bh. přímo nahoru přes F. č. 3, 2 a 1 ke 3. bh. Friendy č. 1 až 3
    • Vladimír Wolf, I. Březina,2009
    • Nástup jako cesta Kameníkovy oči přímo nahoru k 1. bh. , od 1. bh. přímo nahoru přes F. č. 3, 2 a 1 ke 3. bh. a odtud stejně jako cesta Kameníkovy oči nahoru ke slaňáku. < Friendy č. 1 až 3
    • Nástup vpravo od Kameníkových očí do vhloubení k 1. bh. , jím ke 2. bh a mírně doprava do koutu pod převis. Přes převis(3. bh. ) do otevřené spáry a jí na polici. Z police přes 4. bh. mírně doleva nahoru a po hraně ke slaňáku Kameníkových očí. Friendy č. 1 až 3
    • Nástup vpravo od Romantické procházky, po pilíři přes dva BH do převisu a jím ke 3bh na začátku stěnky, přes něj přímo stěnkou na polici z police mírně doprava přes 4bh ke slaňáku. Friendy č. 1 až 3
    • Friendy č. 1 až 3
    • Nástup stěnkou vlevo od jeskyňky, přes tři bh přímo přes převis, nad převisem dále šikmo doleva uhýbajícím koutem na polici, z police břes 4. bh cesty Holub v hrsti ke slaňáku. Friendy č. 1 až 3
  • 12)Apollo 11, 8-
    • Nástup přímo nad jeskyňkou šikmo doprava převisem přes tři borháky do vhloubení, jím na polici, z police přes další dva borháky přímo stěnou ke slaňáku cesty Lepší holub v hrsti. Friendy č. 1 až 3
    • Nástup vpravo od cesty Apollo 11 doprava převislou spárou přes dva borháky, od druhého borháku nahoru stěnou přes třetí borhák cesty Apollo 11 do pilíře, pilířem na polici z police šikmo doprava nahoru spárkami po friendech a stěnou ke čtvrtému borháku, od něj nahoru a doleva ke…
    • Vladimír Wolf, I. Březina,2009
    • Nástup vpravo od cesty Apollo 11, šikmo doprava spárou přes dva borháky na polici, z police přímo nahoru do kouta ke slaňáku. Friendy č. 1 až 3
    • Stěnkou zleva k prvnímu borháku, od něj přímo do koutku a šikmo doprava nahoru ke slaňáku. Friendy č. 1 až 3
  • 16)Rýna, 4
    • Nástup vpravo od cesty Na východní frontě klid přes malý převísek do žlábku a jím přímo nahoru ke slaňáku cesty Na v. frontě klid. Friendy č. 1 až 3
    • Vladimír Wolf, I. Březina,2009
    • Nástup stěnou pilíře cca 2metry vpravo od cesty Rýna přes dva borháky do položené stěnky a odtud přímo nahoru a šikmo doleva ke slaňáku cesty Na v. frontě klid. Friendy č. 1 až 3
    • Ilja Březina, V. Wolf,2009
    • Nástup pravou stěnkou pilíře přes tři borháky šikmo doprava nahoru ke slaňáku.
    • Vladimír Wolf, I. Březina,2009
    • Vpravo od cesty Druhá směna koutem šikmo doprava nahoru ke slaňáku. Friendy č. 1 až 3
    • Nástup stěnkou vpravo od cesty Bacha na kebuli k prvnímu borháku, přes něj nahoru stěnkou vpravo od koutu a doleva ke slaňáku cesty Bacha na kebuli. Friendy č. 1 až 3
    • Nástup vpravo od cesty Odpolední šichta koutem a šikmo doprava po rampě k prvnímu borháku, od něj šikmo doleva nahoru do slaňáku cesty Bacha na kebuli. Friendy č. 1 až 3
  • 22)Ičko, 5+
    • Nástup vpravo od cesty Jednou a dost, hranou přes jeden borhák na polici a k prvnímu borháku cesty Jednou a dost a tou dále ke slaňáku. Friendy č. 1 až 4
    • Vladimír Wolf, Ilja Březina,2009
    • Nástup vpravo od cesty I.. .. čudla za hranou koutem po malých Friendech na polici a z poice dále cestou Jednou a dost ke slaňáku. Friendy č. 1 až 4 a 0, 25 až 0, 75
    • Vladimír Wolf, I. Březina,2009

OVK: při technických přelezech volně lezených cest je možno použít jen vyjímatelné jištění; zákaz použít skoby,nýty, spity apod. osazované pomocí kladiva