Hadí královna - M

Výrazný skalní útvar v jižním úbočí Plešivce s cca 20m vysokou jižní stěnou. Levou větší část tvoří kolmá a málo členitá stěna zakončená vrcholovými převisy s malým sedélkem. Od užší pravé a dole převislé části ji odděluje hluboký komín s vklíněnými skalními bloky a balvany. Většina cest je na nástupu označena šipkou.

Už kolem r. 1960 byly ve stěně identifikovány staré skoby, Je pravděpodobné, že některé cesty byly neznámými horolezci přelezeny dříve, chybějí však záznamy.

Hadí královna, J. Novotný (1986) - Nepískovcové skály v Čechách (Praha, Středočeský kraj, Jihočeský kraj)

• Nástup asi tři metry vpravo od (levé) hrany. Po stupních šikmo doleva na hranu (břízka) a po ní libovolně přes stupně a bloky na vrchol. Snadněji přímo hřebínkem odzdola.
  • 2)Admirál, 6-, 16m
    • Převislou stěnou zleva na odštěp a stěnou přímo na vrchol.
    • František Mezera,1988
  • 3)Kotvička, 4+, 18m
    • Nástup stejně jako c. "Pověste ho vejš". U 1. bh doleva přes 2. bh a podél hrany (JZ hrana) na vrchol.
    • Vladimír Calda, R. Chaloupka,1985
    • popis chybí
  • 5)Vidium, 7-, 19m
    • Kolmou stěnou (nt. ) dále jemně (přes další 2 bh) pod převis a doleva nahoru na vrchol.
    • František Mezera, J. Číp,1988
  • 6)Rébus, VI, 20m
    • Hladkou stěnou kolem málo výrazné spárky (3 skoby) pod vrcholový převis. Cesta byla pravděpodobně dokončena vytraverzováním pod převisem do JZ hrany.
  • 7)Cesta nářku, *****, VI, 20m
    • Výstup vede středem stěny. Z balkónku na balvan v předskalí podél mělké spáry (2 Bh/dříve 2 skoby, břízka) pod vrcholový převis (Bh/vl. kruh). Odtud mírně doprava v. t. převislou stěnkou a dále (Bh/dříve skoba) do vrcholového sedélka.
    • František Čáp, L. Havel,1986
  • 8)Cesta nářku var., *****, 6+, 20m
    • Varianta s nástupem přímo (zprava), kolmou stěnkou přes 2 stříbrné bh, dále pod převis a na vrchol ke sl.
    • neznámý
  • 9)Saský trik, 6-, 20m
    • Přes dva kruhy v hladké stěně. U druhého doprava na hranu a podél ní na temeno ke slaňáku.
    • František Mezera, J. Masner
  • 10)E varianta, 7+, 20m
    • Cestou "Saský trik" na šikmou lištu a přímo vzhůru přes kruh hodně hladkou stěnou.
    • M. Šach, J. Karlík,1998
  • 11)Přímá, V, 20m
    • Nástup asi 2 m od pravé hrany stěny. Podél spárky přímo vzhůru ke kruhu a dále šikmo doprava na hranu. Po hraně vzhůru k borháku, zde překrok doleva a stěnkou vzhůru do kouta a do vrcholového sedélka.
    • František Čáp, L. Havel, J. Košař
  • 12)Pravá hrana, IV, 20m
    • Přímo pr. hranou nalevo od komína, poté mírně vlevo přes bh n. v.
  • 13)Odkaz Plešatců, RP 7-, 18m
    • Koutohrana nalevo od bloku v komíně. Libovolně předskalím na polici k bh cesty Pravá Hrana, přímo koutkem ve hranách (2 bh) a na temeno ke slanění. Lze nastoupit i cestou Přímá.
    • Jakub Schier, M. Tučka,2.3.2020
  • 14)Komín (normálka), ***, II-III, 20m
    • Nástup vlevo u zaklíněného bloku. Kolem něho vzhůru na dno širokého komína a pravou stěnkou na vrchol.
  • 15)Větrná, ****, IV, 20m
    • Nástup na levé straně pilíře pod zaklíněným blokem. Hranou vzhůru (hodiny, smyčka) až na výrazný balkónek v horní části. Traverz doprava na konec balónku, překrok do kolmé stěnky (skoba) a dále šikmo doprava do zářezu a jím na vrchol.
    • František Čáp, L. Havel, J. Košař
  • 16)Karanténa, RP 8-, 20m
    • Přes 1. bh jako Převislá cesta. Dále přímo lehce zleva přes 2 bh ke 4. bh Převislé cesty a ke sl.
    • Lukáš Čermák,2020
  • 17)převislá cesta, IV, A2, RP 7+, 20m
    • Převislou stěnkou z police (3 bh) nahoru do kolmé rozpukané stěnky (bh) a dále šikmo doprava zářezem n. v.
    • Oldřich Löw,1980
  • 18)Hrana, III, 22m
    • Nástup na V straně skály pod velkou břízou. Hranou mírně šikmo dopr. vzhůru až do kouta (skoba) a dále podél zářezu na vrchol. (2 Bh + sl. ) pozn. : slaňák společný s c. "Převislá"
    • František Čáp, J. Košař,před rokem 1986
  • 19)Krátká spára, II-III
    • Výstup vede z náhorní strany (S) bloku. Krátkou koutkovou spárkou vlevo od vyústění komína na vrchol.