Mravenec

30m15 min.rula

Sportovní lezecká oblast Mravenec se nachází JV nad obcí Libochovany. Vrchol rulového lomu, 247 m n. m., leží v sedle mezi kopci Strážiště a Kalvárie směrem na Libochovany na souřadnicích N50°33,369´ a E014°02,944´.

Mravenec od příchodu

Online zdroj: http://cs.euroclimbing.com/files/2010/05/pruvodce_Mravenec_web.pdf

Jestli pak víte lidičkové, jak se to událo. To bylo tak. Zelinářovic brčko smotli, v lese za vsí zbloudili a ejhle. Div že jim kukadla nevypadla úžasem. Proti nim stojí velikánská stěna! Otevřeno 15. 5. 2010

Info k dopravě: Vlaková zastávka je zhruba 1,5 km od Mravence, autobusová taky. Z obce odbočuje cyklotrasa č.3057, která vede těsně kolem odbočky do samotného lomu a pokračuje dále na Kamýk. Také tudy vede pěší turistická značka ,,žlutá“, ta kopíruje cyklotrasu a později na sedle odbočuje na Kalvárii. Nejlepší a doporučené parkování pro ty, kteří se přivezou autem, je u samotného nádraží, což je o zhruba 300m dál. Varianta 2 je u fotbalového hřiště na souřadnicích N50°33,794´ a E014°02,539´. Prosím všechny, aby dodržovali doporučená parkoviště a nejezdili nikde po lese. Nezapomínejte, že všude kolem je CHKO. Na parkovištích se, prosím, chovejte ohleduplně vůči místňákům.

Z parkoviště polní cestou po žluté tur. značce až k lesu cca 800 m a po necelých 100 m první odbočkou doleva. Dále po původní cestě až do lomu. Touto pěšinou se dostane pod nástupy cest. Pokud byste chtěli jít na vrchol a do sektoru bouldry, tak se dáte zhruba po 150 m cesty do lomu doprava mezi dva kamenné mužíky. Dále k vrcholu po mužíkách.

OVK:

- zákaz dělání cest shora bez předchozího souhlasu OVK

- zákaz používat stabilní jištění pro slackline
- zákaz využívání skal a vrcholových knih ke komerčním účelům; jakýkoli záměr musí být konzultován se správcem, s OVK

Sponzor jištění

Singing-Rock-logo-small-JPG

OVK Severozápadní Čechy | Hlášení závad | Správce Pavel Tůma | Pravidla lezení

Upozornění

28. 6. Na Pavém břehu Labe je vše uvolněno, kromě Skal 1-17 Růžových stěn, kde hnízdí čáp černý
27. 6. Sokol vyhnízil na Ostaši. CHKO Broumovsko děkuje za respektování jeho ochrany.
22. 6. Úspěšný konec hnízdění sokolů Rájec,Ostrov,Bělá,Modřín, Spanělská stěna na pravém břehu