Mezinárodní lezecký kemp pro děti

09. 09. 2019 | Rubrika: Oddíly a mládež

V termínu od 11.8. do 17.8. 2019 proběhl v Ostrově u Tisé mezinárodní lezecký kemp pro děti a mládež organizovaný Komisí mládeže Českého horolezeckého svazu ve spolupráci se zástupci národních svazů ze Slovenska, Slovinska a Maďarska.

Celkem se zúčastnilo 33 dětí ve věku od 12 do 18 let. Skvělé zázemí nám celý týden poskytoval Autokemp pod Císařem.

Program se samozřejmě odvíjel zejména od počasí. V neděli jsme se stihli všichni přivítat a ubytovat za sucha, ale už večer, když pršelo, bylo jasné, že pondělí nebude lezecké.

Naštěstí ráno bylo již bez deště, takže jsme dopoledne strávili všichni dohromady procházkou kolem skal. Mnozí viděli pískovcové věže poprvé, takže i „pouhá“ obhlídka lezeckých projektů na další dny byla velkým zážitkem.

Odpoledne jsme ještě kvůli pár kapkám z mraků zůstali v okolí kempu, ale i přesto jsme začali s pilnou přípravou na druhý den, při které si děti vyzkoušely vázání uzlů a jejich zakládání při jištění, stavění lidské pyramidy, chůzi po slack line a další cvičení.

foto2   foto3   foto8

V úterý jsme už konečně vyrazili do skal i s lezeckým vercajkem. Byl to pro děti první lezecký den, takže byly rozděleny do skupinek podle národností, aby si mohly všechno v klidu užít s úplným komfortem svých instruktorů.

Češi se Slováky a se svými instruktory a guidy, zamířili do Himmelreichu.

Maďarská skupina, se svým odborným dohledem, zůstala u Velké Ostrovské věže a Slovinci si s našimi guidy zašli přes hranice do Bielatalu. Večer jsme se sešli u večeře v kempu a úsměvy na tvářích všech zúčastněných vypovídaly o skvělém lezeckém dnu. A to i přes počáteční údiv k lezeckým pravidlům, že „rybařit“ se určitě nebude a „maglajz“ nemusí z chaty ani vytahovat.

foto1   foto4   foto5

foto6   foto7   foto9

Jelikož kemp byl mezinárodní, tak jsme samozřejmě nemohli nechat rozdělení dětí tak, jak bylo v úterý. Bylo na čase děti promíchat, a to i vzhledem k obtížnosti cest, které lezly.

Na středu tedy vznikly čtyři skupiny, ale i tak šly dvě skupinky spolu do Tisé a dvě zůstali v Ostrově. Opět skvělé lezení, ještě lepší nálada a konečně zaznívala mezi dětmi i ta angličtina. Lezecké výkony byly až neočekávané!

Na čtvrtek jsme skupinky malinko pozměnili, de facto všichni jsme zůstali v Ostrově, ale každý v okolí jiných věží. V tento den bylo lezení bohužel ukončeno trochu dřív, než večeří, ale kůže na prstech nejednoho mladého lezce naznačovala, že to asi ani moc nevadí.

Nadšení však neopadávalo a skvělá atmosféra pokračovala až k večernímu táboráku a večerce.

Páteční ráno bylo bohužel opět ve znamení padající vody z nebe, takže po krátké domluvě organizátorů se skupinka dětí s instruktory vydala směr Ústí nad Labem, aby okoukli místí lezeckou stěnu, část se rozhodla pro bazén v Děčíně a někteří zůstali v Ostrově, kde odpoledne došli na Sněžník a trochu oblezli místní boulderingovou oblast. Večer jsme strávili při společném táboráku a bylo skvělé na dětech pozorovat, jak počáteční ostych ze zahraničních spolulezců je kdesi daleko za horami.

Po sobotní snídani následovala společná fotka, dlouhé loučení a u některých snad až smutný výraz při postupném odjíždění z kempu.

uvodní foto společná

Jsem velice ráda, že se nám podařilo zrealizovat tak skvělou akci.

Moc děkuji všem, kteří se zúčastnili za jejich přítomnost, i těm, kteří pomáhali s přípravami. Věřím, že příští rok se podobná akce zopakuje na Slovensku a my opět budeme odjíždět s kvantem nových přátel a kopou nezapomenutelných zážitků.