Hlavní stěna - levá část - M

Hlavní stěna - levá část

Začíná pod velkým Komínem v místě, kde pěšinka pod skalami sejde až téměř k řece, kde je ohrádka s ohništěm. Vpravo začínají řetězy (ferrata) pro přístup ke střední a pravé části Hlavní stěny.

karlova, foto P. JandíkKarlova, foto P. jandíkPočernická, dolez na 2. štand. Foto P. JandíkKarlova, dolez na štand, foto V. Dušánková

• Jednodélková cesta mezi Komínem a Genesis. V chytovaté plotně, kde se musí přemýšlet. Závěr je exponovaný. Končí u výrazné převislé borovice.
  • 2)Genesis, 6-, 100m
    • Cesta vpravo od Komína. Nástup v místě, kde ústí žlab Komína (označeno pod stěnou). Pravou částí výrazné stěnky (kruh) na terasu, stanoviště vpravo pod převisem (frendy). Levou částí převisu do malého koutku, šikmo vpravo a plotnou vzhuru, potom doleva po šikmých římsách a vle…
    • Miloš Sládek, M. Betlach, I. Semrád,1989
    • Cesta vede vpravo od Genesis soustavou koutů a stěnek pod chatu nad pilířem.
    • Miloš Sládek, M. Betlach,1990
    • Nástup jako Karlova cesta, trhlinou doleva pod převis, dol. na balkon, zleva podél stromu na hranu a cca 20m po hraně na 2. stanoviště Karlovy cesty se slaněním. Dále Karlovou cestou na vrchol.
    • Z. Brabec, I. Novák,1979
  • 5)Karlova cesta, ***, 5, 80m
    • Mohutným pilířem vpr. od komína. Na předskalí podél výrazné trhliny, plotnou na balkónek nebo vl. od předskalí do kouta a tím na šikmou polici, odtud travers dopr. přes hranu do plotny a na balkónek. Dále plotnou na její vrchol. Odtud: a) Travers dopr. za hranu, vzhůru přes př…
    • František Kutta, K. Rada,27.10.1956
    • Z výrazného balkonu s tisem stěnkou pod převisek, stěnou vzhůru (Karlova zde odbočuje mírně vlevo podél zářezů), přímo stěnou podél dvou borháků na balkon s jalovcem, dále stejné jako Karlova.
    • Miloš Sládek, T. Sládek,2002
  • 7)Počernická, ***, 5, 70m
    • 3 m vpravo od nástupu Karlovy cesty stěnkou pod převis a vpravo kolem něj na polici se stromy. Vzhůru plotnou při pravém okraji přes nýty podél trhliny na její vrchol (2. stanoviště Karlovy cesty). Zde vpravo hranou, výše přes převis a koutem s jištěním obtížně k zábradlí chaty.…
    • Jiří Pěnkava, P. Glöckner,2004
  • 8)Áčko, 4+
    • Od nástupu na Karlovu cestu šikmo vpr. zarostlou rampou pod výrazný žlutý monolit. Od prahu na nástupu mírně vpr. vzhůru na stanoviště. Vl. spárou na hranu monolitu, po ní vzhůru a pak středem monolitu. Dále spárou na stanoviště na polici. Vpr. vhloubením na vrchol.
    • Pavel Schwarz, Igor Novák,19.4.1978
    • Po stupních od vody stejně jako Stará cesta (Č. 17) pod stěnku. Vzhůru stěnkou a vl. ke hraně a přes přev. bloky na polici (stanoviště). Véčkem okolo vystupujícího bloku na polici a vl. zářezy vzhůru. Přes převis na šikmou rampu a vpr. stěnou travers ke hrotu (stanoviště). Vzhůr…
    • Pavel Schwarz, V. Appel,14.12.1977
    • Stěnkou od nástupu Šípkové Mařenky vpr. vzhůru (hodiny) a na polici (stanoviště). Z police spárou dopr. vzhůru a před jejím koncem překrok dol. na pilířek na polici. Vzhůru podél černého pásu a dále plotnou na stanoviště. Vhloubením vzhůru a posléze spárou k vrcholu.
    • Vladimír Voráček, P. Schwarz,15.4.1978

Karlova, foto P. JandíkKarlova, foto P. JandíkPočernická, dolez na 2. štand. Foto P. JandíkKarlova, dolez na štand, foto V. Dušánková