Stěna sv. Jana - M

Pravá část stěny je rozdělena lávkou ve Vyhlídkové cestě na dvě části. Ve spodní části pod touto lávkou byly především v zimních podmínkách vylezené mnohé varianty, zde proto uvádíme pouze ty nejvýznamnější a orientačně nejsnazší.
GPS? Máte souřadnice této skály? Pošlete nám je, prosím!

• 1)Hrana, 3
    • Zleva na hranu a ostřím hrany na stupeň. Doleva do zářezu a po liště 4 metry doprava pod spáru. Podél ní a přes stěnku n. t.
    • Bohuslav Hajzera, A. Začal,1976
  • 2)Barin, 4
    • Zářezem pod převis, zleva pod další převis a doprava na stupeň (jištění). Podél zakrslého stromku a mírně šikmo doleva ke spáře. Spárou do stěnky a zářezem n. t.
    • Stěnkou do zářezu se stromem. Zářezem pod převis a levou stěnou na stupeň. Doprava do vhloubení s volnými bloky a tímto (skoba) na hranu. Hranou k suchému stromu a mírně šikmo doleva n. t.
    • A. Začal, B. Hajzera,1976
  • 4)Pilíř, IV-, A0, RP 4
    • Zářezem se stromky 15 metrů a hranou na vrchol bloku se stromem. Travnatou stěnkou doleva ke smrku (skoba). Přes bloky na stupeň a zleva přes převis. Žebrem n. t.
  • 5)Faniáda, 4+
    • Nástup asi 15 metrů vlevo od Přímé varianty ve spádnici velké břízy. Přímo vzhůru pod pás převisů, mírně vpravo přes převis pod stěnku pod břízou (skoba). Dále vlevo přes další převis a lehkým terénem mírně vpravo pod hladkou stěnu. Odtud buď přímo stěnkou (těžší) nebo mírně vp…
    • Jiří Vogel, O. Zindulka, Štábl,1991
    • Nástup asi 10 metrů vlevo od cesty Faniáda. ve spádnici hladké plotny. Asi 10 metrů vzhůru, dále přes malý převisek a stěnkou na lavici se stromem. Odtud (skoba) buď přímo hladkou plotnou (A2) nebo mírně vpravo po skalní plotně vzhůru a potom traverz vlevo. Dále vzhůru přes ska…
    • J. Straka, P. Vepřek,1986
  • 7)Zádušní cesta, V, A0, RP 5
    • Jako Vyhlídková cesta (nýt, kruh, borhák) až k žebru z nakupených balvanů (skoba). Žebrem pod převis (3 skoby) a doleva na hranu. Pod převis (skoba, nýt) a doleva do zářezu (skoba). Stěnkou do dalšího zářezu (2 nýty) a zprava přes převis. Vhloubením (skoba) pod střechu (2 skoby,…
    • Bohuslav Hajzera, T. Wichterle,1971
    • Z pod střechy traverz pod hladkou stěnku a touto (borhák) pod převis. Trhlinou v převisu na lavici a stěnkou n. t.
    • Pod střechou 2 metry doleva a výraznou koutovou spárou 4 metry vzhůru (skoba). Zprava na blok a koutem na temeno.
    • Ladislav Jáně, L. Kondler,1972
    • Doprava na hranu a podél ní a stěnkou na lavici, koutem na temeno.
  • 11)Diretka, 5+
    • Nástup asi deset metrů vlevo od Přímé varianty. Koutem se zářezem a doleva na lávku. Přes převisek a vzhůru na lávku Vyhlídkové cesty. Asi pět metrů Zádušní cestou a dále přímo přes převis (nýt) do kouta. Tímto na temeno. pozn. : spodní část lezena B. Hajzerou s druhy v 70. …
  • 12)Drnoid, M5+
    • Nástup pět metrů vlevo od Přímé varianty. Stěnkami přes převísky (2 skoby) na polici (borhák). Asi pět metrů vlevo od Hadí cesty stěnkou podél vhloubení (2 skoby, 2 nýty) na polici a stěnkou n. t. (M5+ E1)
    • V. Kadlčík, J. Kadlčík,leden 2014
  • 13)Hadí cesta, V-, A0, RP 5
    • Nástup jako Vyhlídková cesta (borhák). Stěnkou šikmo doleva na stupeň pod výrazným koutkem (skoba). Podél trhliny do koutku (skoba) a tímto pod převis. Zleva na lávku se stromem (skoba). Lávkou 4 metry doleva pod výrazný zářez a tímto na temeno.
    • Bohuslav Hajzera, T. Wichterle,1971
    • Stejně jako Hadí cesta pod převis (skoba) a dále vpravo na polici. Stěnkou n. t.
  • 15)Mechová, IV-, A0, RP 4-
    • Po lávce Vyhlídkové cesty 6 metrů (nýt, kruh) a koutem vzhůru na další lávku (borhák). Stěnou na římsu a doprava do výklenku (skoba). Lavicí doleva ke stromku (jištění). Zprava na hranu, touto pod stěnku a podél spáry n. t.
    • T. Wichterle, B. Hajzera,1969
  • 16)Přímá, 5
    • Nástup v obrovském koutě. Podél koutu (2 nýty) na lavici, traverz čtyři metry vlevo po polici (hodiny) do dalšího koutku, pět metrů vzhůru pod převis (skoba) a přímo na lavici ve Vyhlídkové cestě (nýt, kruh). Dále přímo stěnkou (borhák, 2 skoby) přes převísek na polici a stěnou …
    • Nástup na travnaté lávce. Dvacet metrů lávkou (nýt, kruh, borhák, 2 skoby) a přes stěnku a hranu stále doleva k plotně porostlé mechem. Touto poněkud dolů a pak mírně šikmo vzhůru doleva k lávce s křovím. Osm metrů vzhůru a doleva pod úzký komín. Komínem n. t.
    • Bohuslav Hajzera, R. Wichterlová, T. Wichterle,1969
    • Nástup asi 10 metrů vlevo od Přímé varianty. Koutem se zářezem a doleva na lávku. Přes převísek a vzhůru na lávku Vyhlídkové cesty.