Vraniwand - M

Vraniwand

Hlavní stěna Vranických skal dosahuje výšky až 45 m. Vede na ní několik dvoudélkových cest a většina je jištěna nýty nebo borháky. Z pravé horní části stěny vede cca 25m dlouhá ferrátka. Ta končí na horním konci rozbité rampy, po které se dá dostat k horním délkám.

vw_19052019-let1

V horní části této skály, ve velké díře, mezi cestami Eugen Korba a Štofin je hnízdo. Z tohoto důvodu je zakázáno v době hnízdění ( od ledna do června ) na tuto skálu lézt.

• 1)Pičifuk, 7+
    • Stěnou podél zvětšujícího se kouta, dále po stupních a mírně vlevo stěnkou přes 2 bh na polici a přímo v rozbytém terénu (bh) na polici pod převis (vlevo u borháku možno štandovat) převisem (2 bh) a stěnou dále přes tři bh k vrcholovému řetězu.
    • Ondřej Běhal a R. Pešík,7.4.2010
  • 2)Mrholení, 6, 45m
    • L1 ( 25 m ): Položenou stěnou přes pět BH do její horní částí na štand. L2 ( 20 m ): Od štandu mírně vlevo a přes střechový převis, dále přímo přes další převísek k jehličnatému keříku a kolem něj zprava k řetězu. V této délce také pět BH. Spodní položená část se dost zanáší…
    • T. Vízner, R. Pešík, F. Singert,19.9.2010
  • 3)Filtom, 5+
    • Přímo spodní stěnou (mechy) a v její horní části doprava ke štandu cesty Rastafarský Kňour. Odtud zpět doleva do linie a přímo vzhůru až k řetězu.
    • T. Vízner a F. Singert,19.9.2010
    • Od nástupu "Velkého Třesku" traverz doprava na polici (skoba, BH). Dál rozlámanou skálou přímo do vhloubení, kde začíná spára (BH). Spárou přímo k dalšímu BH a od něj rozlámanou skálou vlevo podél převisu cesty "Eugen Korba". Tupím koutem a později komínem přes 3 BH k řetězu.
    • L. Janda, J. Jarolím,6.9.2010
  • 5)Curriculum vitae, 5+, 60m
    • Od nástupu "Velkého Třesku" členitou skálou mírně doleva (hrot) ke spáře (BH). Odtud traverz doleva (BH) po policích lehkým terénem k nýtu (štand). Odtud traverz šikmo doprava (2BH) lehkou ale rozlámanou skálou k řetězu (řetěz první délky Velkého Třesku) pod velkým převisem ve…
    • J. Borovička, R. Pešík,9.3.2005
  • 6)Eugen korba, 7/7+
    • Od řetězu c. Currikulum Vitea přímo středem velkého převisu do položené stěnky. Přímo členitou stěnou vzhůru.
    • R. Pešík a J. Borovička,22.3.2009
  • 7)Velký třesk, 6+/7-
    • Přímo, pořád v linii spáry přes tři borháky až pod pravou část velkého převisu - štand (řetěz). Dále pravou částí převisu a nad ním mírně doleva ukloněnou stěnkou (2 bh) na její horní okraj. Odtud přímo nahoru přes skobu a další borhák, převisem (bh), dále stěnou (bh) do kouta a…
    • V. Jecelínová, R. Pešík,6.9.2008
    • L1: (21 m) Nástup "Velkým třeskem" a poté linií vpravo od spáry stěnou až ke štandu Velkého třesku. L2: (20 m) Traverz šikmo doprava po chodníčku (polici), dále šikmo vpravo stěnkou (kolem prvního štandu cesty Štofin) na polici ke štandu (štand stejný pro c. Záškolák). L3: (19 m…
    • J. Borovička a R. Pešík,5.6.2009
  • 9)Štofin, 7+/8-
    • L1: (21 m) Vpravo od cesty "Velký třesk" stěnou, dále plotnou podél vhloubení přes díru na horní okraj plotny (štand). L2: (26 m) Mírně vlevo přes převísek a poté stěnkou. Přes velký převis na balkónek (možnost štandovat) a přímo vzhůru na vrchol k slaňovacímu řetězu.
    • R. Pešík, J. Borovička,5.6.2009
  • 10)Pan Filuta, RP 8+
    • L1: Vpravo od c. Štofin položenou stěnou (4BH) k velkému stropovému převisu. Jím (2BH) do plotny (3BH) a přímo na její konec k převísku (BH). Převískem mírně doprava ke štandu. L2: Velkou rampou až k ocelovému lanu. Štand. L3: Vpravo od trhliny stěnkou (nýt, BH) do převisu …
    • Roman a Ivana Pešíkovi,23.09.2018
  • 11)Záškolák, RP 4
    • Nástup vysoko ve svahu vpravo za cestou Štofin: Vpravo od velkého stropu s puklinou u jeho paty se nastupuje stěnkou mírně vlevo na poličku a tupým koutkem vzhůru na polici (štand).
    • Jan Borovička, R. Pešík,2006
    • Kolmou stěnkou přímo do položené stěny a po stupních na polici. Společný štand s c. Záškolák.
    • Jakub Jarolím, F. Singert,. .. ,11.2015
    • Do položené stěnky a jí.
    • Jan Borovička, R. Pešík,2006
  • 14)Lokrando grande, RP 4-
    • Stěnkou do položené stěnky a kolem velkého hrotu dále vzhůru.
    • Roman a Ivana Pešíkovi,26.03.2016
    • Lehce převislou stěnkou přímo do položené stěny. Výše přes bříško na polici.