Šafářova skála - M

Možnost slanění 2x (15m) cestou Šafářka. Vrcholová kniha umístěna na prvním štandu cesty Šafářka.

topo: https://pruvodce.javaanes.cz/oblast/detail/safarova-skala

• 1)Za hranou, IV, A0, RP 4
    • Plotnou do koutku a doleva ke spáře. Spárou přímo 2 metry a doleva na žebro. Žebrem pod převis a doprava na lávku (kruh) rozlámaným a porostlým pilířem n. t.
    • František Králíček, J. Macek,1976
  • 2)Hrana, IV+, A0, RP 4+, 15m
    • Nástup nalevo od buku. Vhloubením (borhák) na hranu a doleva do kouta. Vpravo přes hranu a stěnkou (borhák) na polici (kruh). Komínkem a travnatou stěnkou n. t.
    • Bohumil Hajzera, M. Zlámal, P. Marcalí­k,1976
    • Stejně jako cesta Hrana, dále však přímo stěnou podél hrany (borhák) do cesty Hrana a tou n. t.
  • 4)Posér, 5+, 15m
    • Nástup u buku. Koutem a hranou pod převis (borhák). Zprava na polici a stěnkou přímo na lavici (kruh).
    • Lukáš Abt, V. Heger,květen 2012
  • 5)Macho, 5+
    • Asi 7 metrů koutem pod převisy. Doleva přes ně pod další kout. Tímto doleva na lištu a vhloubením na polici. Doprava pod převis (borhák).
  • 6)Podraz, V, A1, RP 6-
    • Stěnkou mírně doprava pod převis, přes něj (borhák) a dále doprava pod další převis. Zleva přes něj (borhák), doleva na římsu a jako cesta Hrana n. t.
    • Bohumil Hajzera, M. Zlámal,1976
    • Stěnou přímo k převisu (borhák). Zprava přes něj do díry pod dalším převisem. Přímo přes něj (borhák) a později doprava na polici. Stěnkou (borhák) na lavici a koutem a stěnkami na temeno (borhák).
    • Stěnou přímo (borhák) pod trhlinu Kratochvíle. Touto dva metry a doleva přes převis (borhák) na polici Podrazu – narovnání. Stěnkou přímo (borhák) na polici a vpravo stěnkami v nevýrazném koutu přímo na temeno (borhák).
    • Lukáš Abt, V. Heger,květen 2012
    • Stěnkou do vhloubení (borhák) doprava k hodinám a doleva do díry (borhák). Zleva přes převis do trhliny. Podél ní (borhák) do jeskyňky. Nad ní přímo trhlinou na římsu a dále stěnkou (borhák) pod kout. Koutem přímo (borhák) na temeno (borhák).
    • Bohumil Hajzera, P. Marcalí­k, J. Pospí­šil,1977
    • Stěnkou do vhloubení (borhák) a přímo do díry (borhák). Přímo stěnkou do jeskyňky (borhák). Nad ní asi tři metry trhlinou a doprava na šikmou polici. Plotnami mírně vpravo (3 borháky) n. t.
    • Popis chybí
    • Trhlinou v plotně přímo pod střechu (borhák). Přes ní a stěnou (borhák) přímo pod další střechu (jištění – borhák, nýt). Zleva přes ní (borhák) a dále plotnou na temeno (jištění – 2 borháky). Logické narovnání Šafářky.
    • Lukáš Abt, J. Tomanec,srpen 2010
  • 13)Šafářka, V+, A2, RP 7, 35m
    • Stěnkou k pravému okraji střechy (borhák) a doleva pod střechu. Podél trhliny přes střechu (borhák) na římsu vlevo. Stěnkou doleva k trhlině a podél ní na lavici (jištění – nýt, borhák). Přímo nahoru přes převis (borhák) a doprava ke stromku. Stěnkou (borhák) k vodorovné spáře a…
    • František Králí­ček, J. Pospí­šil, B. Hajzera,1977
  • 14)Šafář, IV+, A0, RP 4
    • Vhloubením pod převis (borhák) a přímo na lávku (jištění – nýt, borhák). Po šikmé lávce s výšvihy doprava ke stromku, do zářezu a tímto (borhák) n. t.
    • Petr Marcalí­k, F. Králí­ček,1976
    • Nástup asi 5 metrů napravo od smrku. Vhloubením do kouta a tímto nahoru (borhák) kolem stromku do zářezu pod převis (borhák). Přímo přes něj na plotnu. Touto zprava n. t.
    • T. Halát, L. Abt,srpen 2004
  • 16)Pilíř, 4+
    • Nástup u buku. Vhloubením pod stěnku. Přímo přes ní (borhák) na plotnu (borhák) a tou pod pilíř. Pilířem n. t.
    • Nástup dva metry napravo od buku. Vhloubením přímo na lámavou římsu. Dále stejně jako cesta Rébus n. t.
    • Lukáš Abt, T. Halát,červen 2004
  • 18)Rébus, IV+, A0, RP 4
    • Nástup pět metrů napravo od buku. Vhloubením na hranu a plotnami podél hrany do výklenku. Odtud doleva na lámavou římsu. Po ní doleva na stupeň a koutem n. t.