Vysoká skála u Štěpánova

Vysoká skála u Štěpánova

Vysoká skála u Štěpánova (půdorys): Ferdinand Doležal (2001) - ŽĎÁRSKÉ   VRCHY

Slaněním 20m z východní strany věže na druhou stranu se dostaneme na dno komína ke skupině stromků a k cestám čekání na Adama, Iontová disbalance a Nejlepší nakonec.

• 1)Normálka, **, III
    • Skalní masiv obejdeme lesem zprava na předskalí - přepadem přes štrbinu a vzhůru na plošinu pod vrcholem skály, odtud mírně zprava na lávku na vrchol. Exponované !!!
  • 2)Černovláska, IV+, A0, RP 6-
    • Středem Z stěny / pomocí sk. / na předvrcholovou plošinu. Přístup a nástup do stěny - jako u cesty Západní hrana.
    • Pícha, Smejkal,1983
    • N. z výrazné lavice, která protína levou část stěny. Ze středu lavice nejdříve přímo vzhůru, pak šikmo doleva na hranu a jí na předvrcholovou plošinu.
    • Z lavice vzhůru / vpravo od cesty Zapadní hrana / stěnou a převiskem do ploten a na předvrchol. polici.
    • Autoři neznámí,1989
  • 5)Malinová, IV
    • N. u paty údolní stěny, asi 3m vpr. od levého okraje souvislých převisů. Obtížným krokem pod převis, přes něj a šikmo doleva na hranu a plotnami vlevo od hrany vzhůru na úroveň horního okraje mohutných převisů nad vhloubením. Zde po lávce doprava na balkonek nad převisy. Mělkým …
    • Miroslav Holeček, I. Sitař,1959
    • Z balkonku nad převisy vzhůru, přes převis / břízka / a dále plotnou na před vrcholovou plošinu, z ní asi 2 m na vrchol.
  • 7)Na hraně, 6-
    • Nástup 4 metry vpravo od N. cesty Přes Převis klas. 8+. Nástup ve spádnici kruhu, do převisku a přev. stěnkou ke kruhu, přes kruh do žluté plotny pod převis / sk. / zleva pod další strop / kruh / přes něj do plotny nad převisem, polička a SL. kruh
    • David Pavlík, L. Streit,28.10.2009
    • Cestou Malinová na polici v polovině stěny - / ST. /. Zde mírně vlevo a vzhůru do plotny / borhák / - plotnou pod výrazný pás převisů / borhák / - přes převis, do plotny / borhák / - mírně vpravo ale vzhůru pod výrazné plotny vrcholové věže. Přímo plotnou vzhůru / borhák - b…
    • 1. RP Marek Hutař,14.7.1991
  • 9)Osiková, IV
    • Jako u cesty Malinová na lávku - odtud nejdříve středem velkeho vhloubení, potom po plotnách, šikmo doprava na balkonek, Traverz doprava na další balkonek. Odtud doleva na kazatelnu v cestě Malinová a jí na vrchol.
    • Miroslav Holeček, I. Sitař,1959
  • 10)Newprojekt, RP 5
    • Nástup cca. 3 m vpravo od N. cest Malinová, Osiková. Stěnou přímo / kruh / těžce přes něj do členitější stěny - vzhůru a traverz vlevo pod výrazným převisem / kruh / mírně vlevo, do plotny a lehce na travnatou polici / ve stěně nad policí - kruh /. Dále např. c. Osiková na…
    • Pavel Koubek,1991
    • Nástup metr vlevo od pamětní desky, přímo vzhůru k 1. borháku, přes něj do kolmé stěnky pod výrazným stropem -2. borhák, mírně zprava ke 3. borháku a přímo přes něj na polici - 4. borhák - SL.
    • 1. RP Marek Hutař,11.7.2008
  • 12)Přes převisy, V, A1, RP 8+
    • Nástup na pravém okraji stěny - / vpravo od pamětní desky /. Přímo vzhůru - / řada sk. / pod výrazný strop, těžce přes, / Sk. Sk. Sk /do výlez. plotny a do trav. ploten.
    • Nástup jako cesta Přes převisy kl. 8+, po 2 metrech mírně vlevo pod bílou kolmou stěnku / borhák / přes ní pod výrazný strop - ruční strop. spárou na hranu stropu / borhák / - prstovou spárkou do plotny nad stropem a do kolmé stěnky / borhák / - SL.
    • David Pavlík,2.5.2008
  • 14)Přes převis, V, A0, RP 6
    • N. mezi c. Pánská jízda a Věčně mladý. Přimo vzhůru / ve spádnici prav. okraje výraz. strop. převisu / - přes 3 sk. do plotny pod stropem / sk. /, zde traverz doprava a zpět doleva na trav. polici na stropem.
    • Nástup cca. 2 - 3 metry vpravo od pravého rohu stěny. Stěnou vzhůru - Sk. / cik - cak / do výraz. koutku, nín dále na trav. poličky a stále vzhůru na polici c. Osiková. Ní dále na vrchol.
    • Stěnou vzhuru a doleva po travnaté polici- N. cca. 2 metry vlevo od c. Iontová disbalance, světlou stěnkou při hraně / nýt / vzhůru / frend / pod výraz. převísek / nýt / přes něj a zprava na vrchol. Přístup: Slaněním 20m z východní strany věže na druhou stranu se dostaneme na dn…
    • David Pavlík,23.4.2010
    • Cesta vede vlevo od cesty Nejlepší na konec. Nástup od skupinky stromů, přímo stěnkou vzhůru - na lávku, pod černý převísek, jeho levou hranou vzhuru/nýt/pod další bříško/nýt/ a vzhůru pod výraznou bílou stěnku/nýt/přímo na polici a na vrchol. Přístup: Slaněním 20m z východní st…
    • David Pavlík, P. Švihálek,13.8.2008
    • Nástup slaněním s vrcholu!!!Na východní straně vrchol. hlavy-slan. kruh-20 m na dno komína ke skupince stromů. Levou stěnou (bez odšlapů do pravého masivu) přes 1. a 2. nýt pod přev. žlutou stěnku 3. nýt- vzhůru a vpravo do výrazného převisu-4. nýt - na polici-přímo stěnkou vzhů…
    • David Pavlík, A. Záděra,29.7.2008
    • BOUDR - SOLO. Z police nahoru do mírně převislé stěnky-odšlap na velký balvan - přes několik krásných lišt na vrchol.
    • David Pavlík, A. Záděra,18.8.2008
    • Nástup pod velkým stropem, lehce pod něj a na hranu- těžce přes na vrchol. Poznámka: Nástup na sestupové polici vlevo od slaň. řetězu. -cesta lezena TOP-ROP nebo smyčka na jištění od vrchol. borovice / nastabilní skalní bloky nedovolují osadit fixní zajištění/. Cesta lezena …
  • 21)Prastará, 4
    • Cestou nejmenšího odporu / cik-cak / na polici a do stěnky / stará skoba / - vzhůru pod převis. stěnku, doleva do koutu pod výraznou spáru / ve spáře staré stopy použití skob / přes ní na polici a koutem na vrchol.
    • Autoři neznámí,1989

Vysoká skála u Štěpánova (půdorys): Ferdinand DoleTopoVysoká skála u ŠtěpánovaDaveVysoká skála u ŠtěpánovaVysoká skála u Štěpánova