Holý vrch - M

• Na osamělou skalku v SV svahu vlevo pod hlavním masívem. Od úpatí přímo její údolní stěnou.
    • Aleš Záruba,3.6.1984
    • Z bivaku přes převis na rampu, z ní přes další převis, dále šikmo doprava na hranu (2 skoby) a po ní n. t.
    • Václav Jícha, K. Žák,29.3.1980
  • 3)Jarčina cesta, II-III
    • Nástup vpravo od bivaku na úpatí výrazného pilíře. Šikmo doleva zářezem na plošinu, z ní vysokým krokem přes práh a jako "Krátká" n. t.
    • Jaroslava Zárubová, A. Záruba,30.6.1984
    • Pod nejvyššími převisy zářezem vzhůru, doleva koutem do polojeskyňky s hlínou a vlevo okolo převisu n. t.
    • Karel Žák, V. Jícha,29.3.1980
    • Nástup pod největšími převisy v levé části stěny. Velkým doprava ubíhajícím zářezem až do hnízda (knížka), doleva přes převis a dále: a) travers doleva nad převisy a n. t. b) přímo n. t. - IV+ (Karel Žák, V. Jícha, 29. 3. 1980)
    • Aleš Záruba,14.7.1979
    • Přímo ve spádnici vrcholu je široká spára s vklíněnými bloky. Od nástupu přímo pod ní a spárou na rampu. Kolmou stěnkou n. t.
    • Václav Jícha, K. Žák,29.3.1980
    • Stěnkou na rampu se silnou borovicí. Přes oblý převis za borovicí pod zářez a jím na rampu (uvedený zářez v okraji rampy určuje již zdola směr výstupu). Z rampy vlevo do převislé spárky a tou n. t.
    • Václav Jícha, K. Žák,23.9.1980
    • Nástup asi 3m vpravo od "Řeznické spáry" ve spádnici zářezu v okraji horní rampy. Přes mechovité bříško a stěnou na lávku. Přes převis zprava do hladké plotny a zpět doleva do zmíněného zářezu (c. "Žrádlo") a jím na terasu. Poněkud vpravo převislým nástupem do žlábku a vlevo do …
    • Aleš Záruba, J. Zárubová,30.6.1984
    • Lehce doprava, vzhůru až na mohutnou polici protínající téměř celou stěnu. Kolmou stěnkou s dobrými chyty n. t.
    • Václav Jícha,1980
    • Na osamělý pilíř na západním konci skal (u sestupové cesty). Nástup z balvanu vpravo od údolní hrany a po odštěpech kolmou stěnou na vrcholového "koně". Jeho ostřím lehce n. t.