Horn - M

více na www. horno.cz,  podsoubor Panská skála PS1

• 1)Western, RP 7-, 7m
    • Plotnou pod JZ hranou na plošinku k Bh a mírně vlevo Z stěnou ke slaňovacímu Bh. (existují i definované varianty)
    • P. Čihák,18.7.2002
  • 2)Evergreen, RP 9-, 5m
    • Libovolně na šikmou plotnu pod levou částí J stěny a přes dva převisy n. t.
    • A. Rozsypal,22.5.2003
  • 3)Siločáry, RP 8+, 5m
    • Z šikmé plotny od 1. Bh Evergreenu mírně vpravo ke svislé spárce v druhém převisu.
  • 4)Rigol, RP 4, 6m
    • Úzkým koutem ve středu J stěny - vpravo je Bh z cesty Luciferrata - rozporem pod převis, přes něj - vlevo Bh z cesty Siločáry - a krátkým koutkem na temeno. (nevylézat zpod převisu vpravo na podvrcholovou plošinu, kde končí cesty Luciferrata až Jarní úklid)
    • P. Čihák,18.5.2003
  • 5)Luciferrata, RP 5, 6m
    • Pravou stranou koutu ve středu J stěny podél sokolíkové spáry na podvrcholovou plošinu. (má i definovanou variantu)
  • 6)Ferenc Futurista, RP 7, 6m
    • Vpravo od cesty Luciferrata do vhloubení a stěnou mezi spárou a pravou hranou přímo na plošinu; sokolíková spára vlevo se nesmí chytat rukou ani do ní odšlapovat.
  • 7)Huperdum, RP 6, 6m
    • V levé polovině pravé části J stěny zleva přes převis a přes nos na plošinu.
    • P. Čihák,1.5.2002
    • Traverz pravou částí masivu. Od nástupu cesty Ferenc Futurista traverz vpravo rukama ve vodorovné spáře za hranu do J stěny a tou stále doprava, rukama ve vodorovné spáře, až na pravou hranu masivu, za hranu do V stěny ke spáře cesty Jarní úklid a tou na plošinu. (!!definované: …
  • 9)Opice na brusu, RP 6-, 6m
    • Nástup pod spárou mezi levou a pravou polovinou pravé části jižní stěny, z balvanu vpravo nad převis do vodorovné spáry a plotnou na plošinu.
    • P. Čihák,1.5.2002
    • Nástup zcela vpravo na úpatí při pravé hraně, přímo středem převislé pravé poloviny pravé části J stěny k 1. Bh.
    • P. Čihák,20.5.2002
  • 11)Karambol, RP 5, 7m
    • Dva metry vpravo od masivu Horn zleva kolem stromu do samostatné plotny, tou vlevo pod V stěnu Horna, překrokem přes širokou spáru do stěny a podél další spáry na podvrcholovou plošinu.
  • 12)Jarní úklid, RP 4+, 7m
    • Zprava kolem stromu přes kolmý stupeň do položené trojúhelníkové plotny, přímo středem na její vrchol a krátkým vytlačujícím koutem - fixní smyčka - na plošinku ke slaňovacímu Bh.
    • P. Čihák,29.3.2003
  • 13)Elevátor, RP 5, 8m
    • Asi 4m vpravo od masivu se nalézá další samostatná plotna oddělená spárou od předchozí, na jejímž začátku je kolmý stupeň s převisem; krátkou ukloněnou stěnkou pod kolmý stupeň k 1. Bh, vlevo ke hraně a vzhůru - bez stoupání vlevo do široké spáry či sousední plotny - přes podéln…
    • Lucie Drmolová,29.3.2003
    • Od 1. Bh pravou stranou kolmého stupně přes převísek do hladké plotny, vlevo ke 2. Bh, po jeho dosažení nevylézat na poličku, ale pokračovat traverzem pod ní vlevo k hraně plotny a hladkou stěnou vlevo od jemného sokolíku na plošinku ke slaňovacímu Bh.
    • P. Čihák,4.5.2003
  • 15)Frňák, RP 6-, 3m
    • 6 m vpravo od masivu zleva na špičatý převis a plotnou na vrchol bloku.
    • P. Čihák,29.3.2003
  • 16)Rypák, RP 6-, 3m
    • Zprava podél spárky na špičatý převis a shodně s c. Frňák plotnou na vrchol bloku.