Křížová stěna - střední část - M

CHKO Český krasNPR Karlštejn

• 5)Obří travers, *****, V+, A0
    • Nástup společně s Perníkovou cestou asi 8m vzhůru, zde pak travers plotnou dol. (asi 2m pod vrcholem odštěpu). Za l. hranou odštěpu (skoba) sestup na trav. lávku a po ní dol. k l. kruhu Podzimní cesty. Společně s touto cestou dol. ke skobě a dále dol. k začátku volného odštěpu (…
    • Eugen Jedovnický, K. Žák,květen 1982
  • 10)Rakovnická promenáda, IV-, RP 5
    • Nástup z úzké hluboké díry na úpatí stěny. Šikmo doprava k tupému žebírku, vzhůru a pak travers šikmo doprava přes lámavé vhloubení na šikmou polici, po ní doprava ke stromku. Vzhůru na stanoviště u dalšího stromku. Po lávce dále doprava, koutkem šikmo doprava vzhůru na pilíř a …
    • Václav Sedláček, M. Mánek,12.4.1975
    • Vlevo od původního nástupu (asi 4-5m) koutovou spárou k jejímu převislému zakončení. Doprava přes převis, stěnkou ke skobě a šikmou plotnou doprava ke 2. kruhu.
    • Zdeněk Míka, J. Masner,4.4.1973
  • 12)Cerhovská promenáda, V, A0, RP 5
    • Nástup asi 4m vlevo od "Aprílové c. ". Stěnou ke skobě doleva a vzhůru k 1. kruhu. Od něho šikmý travers doleva ke 2. kruhu. Přímo vzhůru přes převis a stěnou šikmo doprava (lámavé) na polici se stromky. Stěnkou vzhůru pod širokou, komínovou a mělkou spáru, kterou do kouta a jím…
    • V. Nový, J. Moulis,8.6.1974
    • Nástup přibližně ve středu Stěny pod křížem. Mělkým koutkem přes skobu vzhůru a kolem stromku dále vzhůru k 1. kruhu. Mírně dol. vzhůru na lávku. 2m travers doleva a šikmo doprava stěnkou ke 2. kruhu. Přímo vzhůru přes převis (hodiny) a podél lámavé spáry na balkón ke stromkům. …
    • Josef Moulis, V. Nový,18.4.1971
    • Nástup vpr. od předcházející cesty. Stěnkou do lámavého koutka, kolem skoby na stupně s keři k jistícímu nýtu. Vzhůru stěnou přes díru, mírně dopr. a zpět dol. a opět zpět dopr. k malé jeskyňce (kruh). Plotnou podél trhliny šikmo dopr. a přímo přev. koutkem na ustupující trav. s…
    • Zdeněk Vaník, V. Sedláček,10.10.1976
    • Od 2. kruhu Aprílové cesty dopr. vzhůru a po polici do velkého kouta a po římsách v šikmé plotně dopr. ke 2. kruhu Blues o stabilitě. Travers dále dopr. a šikmou lávkou lehce na vrchol.
    • Vítězslav Kazimour, B. Bortel,1971
    • Od 2. kruhu Blues o stabilitě nevýrazným koutkem vpravo od komína pod převis, travers doprava ke kruhu, stěnou šikmo dol. , výše koutkem šikmo dopr. n. t.
    • Zdeněk Vaník, J. Masner,19.6.1977
    • Od 2. kruhu v Blues o stabilitě dol. do kolmého kouta, kterým vzhůru do Aprílové cesty a přes skobu převisem na vrchol.
    • Jiří Šplíchal, V. Novák,19.6.1977
  • 18)Labská cesta, V, A2
    • Nástup společný s Cestou poštolek až k l. kruhu, odtud travers 2m dol. a přímo vzhůru plotnovitou stěnou až pod kolmou stěnku s přev. vstupem (jistící nýt). Lámavou stěnkou (špatně držící skoby) k horizontální trhlině, později mělké široké spáře a podél ní dopr. vzhůru na balkón…
    • Václav Sedláček, J. Minařík, J. Václavík, P. Müller,22.5.1982
  • 19)Cesta poštolek, ****, V, A0
    • Nástup asi 5m vpr. od Blues o stabilitě. Pilířem, později po pr. straně koutkem vzhůru na polici, po které dol. k l. kruhu. Od něho přímo vzhůru do pásu polic a říms ubíhajících vzhůru dopr. a po nich až pod červený převis ke 2. kruhu. Přímo přes převis a vhloubenim až pod výraz…
    • Lubor Zalabák, P. Petrle,27.5.1977
    • Nástup těsně vpravo od předcházející cesty. Levým, doprava ubíhajícím koutem velké šikmé plotny vzhůru a přes pilířek doleva vzhůru koutem. Po plotnách pod mírně převislými skalami doprava ke keři (stanoviště). Vhloubenim a stěnkou na vrchol.
    • A. Procházka, M. Versichová,2.4.1977
  • 21)Booga - boo, V, A1
    • Nástup 10m vpr. od předcházející cesty. Vzhůru do plotnovitého kouta, kterým pod převis. TA. přes něj a travers dopr. k l. kruhu. Mělkým koutem a přes převis (na římse pod převisem viklanový blok, zatěžovat vpr. ) ke keři na trav. římsu. Travers dol. vzhůru, přes převísek do plo…
    • Jiří Václavík a Václav Sedláček,4.6.1977
  • 22)Diagnosa 307, IV+
    • Nástup 5m vpr. od předcházející cesty. Plotnou vzhůru dopr. ke koutku, šikmo dol. a vpr. přes převis na polici. Dále pilířkem vpr. , strmou trávou ke spárce a tou do vhloubení, kterým vzhůru k vrcholu. (nejištěno).
    • Pavel Schwarz,2.6.1978
    • Přes převísek z římsy přímo vzhůru do výrazného kouta, kterým až pod převis, odtud dopr. a stěnkou na balkón ke kruhu.
    • Václav Sedláček, J. Václavík,12.9.1976
    • Nástup ve spádnici bíle zbarvených ploten v podvrcholové části. Plotnovitým koutem pod převis, pod ním šikmo dopr. do otevřeného kouta a jím na římsu. Přes převísek vzhůru a dopr. do dalšího kouta, kterým až pod převis. Odtud travers dopr. a podél spárky pod dlouhý převis. Pod n…
    • Václav Sedláček, M. Manek,28.9.1975

Ochrana přírody: Trvalý zákaz lezení
Dokumenty Ochrany přírody: Rozhodnutí 2019-2029, nákres, orgán OP CHKO Český kras

OVK Praha a střední Čechy | Hlášení závad | Správce Jiří Rozmajzl | Pravidla lezení