Vyhlídková věž

CHKO Jeseníky

• Přes tři stupně, z nichž poslední je nejtěžší na vrchol věže.
  • 2)Německá, 4-
    • Nástup na lavici. Tři metry vzhůru koutem a vlevo na vyčnívající blok pod převislým balvanem (borhák). Traverz ve vyduté plotně doleva pod převis. Přes převis, po lávce dva metry a vlevo na vrchol. (nejstarší cesta na Jesenicku)
    • pravděpodobně Zbyněk Gräf a druhové,1945
    • Z lavice doleva pod kolmou stěnku, její levou části (borhák) na polici. Převislou stěnkou (borhák) přímo na vrchol.
    • Bohumil Hajzera,1963
  • 4)Moravská, 5-
    • Lavicí pod převis, trhlinou přímo přes něj na balkón. Stěnkou (borhák) přes výrazný pás křemenů na lavici. Přímo přes další převis a trhlinou na lištu. Podél oblé hrany (borhák) na vrchol.
    • M. Halát, P. Vávra,2005
  • 5)Slezská, 5-
    • Z travnaté police přímo stěnkami na lávku. Stěnou vlevo od Moravské na polici. Přímo přes převis na další polici a stejně jako Moravská na vrchol.
  • 6)Oblouk, 2
    • Z lavice pod bílý výlom ve středu stěny, dva metry vzhůru na lávku a po této vlevo do sedla (borhák).
    • Přímo přes převis (borhák), doprava pět metrů a přes ukloněné lavice pod převis. Přímo přes něj (kruh) na lavici a přes okno na vrchol.
    • Mojmír Pospíšil, L. Jireš,1994
  • 8)Hlava 33, 5-
    • Nástup z úzkého chodníku v SZ stěně (borhák). Přes travnaté police vpravo a převislou stěnkou (2 borháky) na polici (borhák).
    • J. Jireš, M. Pospíšil,1994
  • 9)Komínem, 4+
    • Stejně jako Letecká do jeskyňky, odtud vzhůru komínkem (borhák) do sedélka a na vrchol.
    • Bohumil Hajzera, J. Nezhyba,1964
  • 10)Letecká, V, A0, RP 5
    • Nástup na ukloněné lavici (borhák). Přímo vzhůru členitou stěnkou (borhák). Pod převisem doprava do jeskyňky, nebo přímo přes převis (těžší). Dva metry doleva nad převis. Přímo přes převis (kruh) a dále na vrchol.
    • Bohumil Hajzera, J. Trusík,1966
  • 11)Hodinová, V, A0, RP 5
    • Nástup stejně jako Letecká. Doleva na žebírko a jím pod převis. Zleva přes převis (borhák) na římsu. Vlevo k mohutným hodinám. Od nich na lištu nad nimi a stěnkou na lávku. Z ní snadno na vrchol (borhák).
    • Bohumil Hajzera, R. Wichterlová,1966
    • Nástup zleva pod žebírkem. Koutem podél převisu a přes něj na polici. Přímo stěnkou přes převis na římsu a diagonální spárou přes hladkou stěnku (borhák) na lávku a na vrchol (borhák).
  • 13)Stínová, 3+
    • Dobře vrstvenou stěnou vlevo vzhůru pod plotny. Traverz 3 metry vlevo (bh) a přímo vzhůru na kazatelnu. Hranou stěny na vrchol.
    • Bohuslav Fiala, A. Borovec,1957
  • 14)Poslední výstřel, IV, A0, RP 5-, 15m
    • Hranou 2 m na kazatelnu. Doprava pod převis (2 hodiny). Zleva přes stěnku (borhák) a přes stupně na kazatelnu (borhák), žlábkem na vrchol (bh).
    • Bohumil Hajzera, J. Trusík,1966
  • 15)Pilíř, IV+, A0, RP 5
    • Po hraně JV stěny vzhůru do výklenku pod převisem. Zleva přes převis (borhák) a 2 metry vlevo a přímo na kazatelnu. Jako Stínová na vrchol.
    • B. Fiala, B. Fiala,1957
    • Přímo stěnou a přes převis (borhák) na lavici. Přímo (borhák) na vrchol (borhák).
    • Martin Kubalák,2002
    • Středem stěny podél vhloubení (borhák) pod převis. Přes něj (borhák) a přímo na vrchol (borhák).
    • Hladkou převislou stěnkou (borhák) na římsu. Doleva a přímo stěnkou (borhák) pod převis. Přímo přes něj (borhák) a na vrchol.
    • Martin Kubalák,2002
  • 19)Vrtando, 6
    • Převislou stěnou (borhák) na polici (borhák), plotnou doleva pod převis. Přes něj (borhák) a stěnkou pod další převis. Přes převis (borhák) na vrchol (borhák).
    • Jaroslav Jordán, J. Přibylová,2007
  • 20)Mechová, 3+
    • Ve spádnici sedla, stěnou čtyři metry vzhůru (borhák) pod převis. Dva metry vpravo a vzhůru na lavici. Z ní komínkem do sedla.
    • Bohuslav Fiala, A. Borovec,1957
    • Stěnkou a plotnou, přímo přes převis (borhák) a stěnkou doleva a přes další převisu (borhák) na vrchol (borhák).
    • Jaroslav Jordán, J. Přibylová,2007
    • Stěnkou poněkud doleva (bh) pod převis (bh). Vpravo 3 metry (bh) a přímo na vrchol.
    • Mojmír Pospíšil, I. Krella,1995
    • Středem stěnky (bh) na lavici a dále jako Sváteční na vrchol (bh).