Hlavní levá část - M

GPS? Máte souřadnice této skály? Pošlete nám je, prosím!
  • A rh+, *****, 7-
    • Vpravo od Vertical baletu koutovou spárkou na poličku a stále vzhůru spárou na stanoviště (řetěz), nebo přímo vzhůru na vrchol.
    • Petr Dvořák, Miloslav Scherling,1979
  • Barzen, RP 9+/10-, 7m
    • Cesta vede po ostrých krystalech plotnou mezi chodníky přes dva nýty (vlevo od c. Vertical Ballet).
    • 1. RP Cyril Kratochvíl,29.4.2014
    • Nástup spárou středem stěnky na šikmou polici. Vzhůru (dřík) a mírně zprava, výše stále vzhůru k řetězu.
    • Petr Dvořák,1991
    • Nástup jako var. Koutové pod šikmou policí hod. Z police vzhůru a mírně doprava přes dva bh. ke slanění.
    • Jakub Urban,23.5.2007
    • Po stupních zleva lehce pod borhák, kolem něj nejprve vzhůru a šikmo doleva položenou plotnou ke kruhu a odtud vzhůru na šikmou rampu a ke stanovišti (řetěz). Doleva kolem kruhu do výklenku a stále doleva na vrchol (prvovýstup odspodu, kolem prvního borháku A0).
    • Petr Dvořák (1. RP 1990 S. Sizincev SSSR),1981
  • Cynická, *****, RP 7-
    • Nastupujeme koutkem a přes břicho do položeného kouta pod velký převis. Z pod něj doleva (nýt) a širokou spárou až na vrchol.
    • Petr Dvořák, Karel Volena,1979
    • V pravo od začátku vhloubení sokolíkem k díře (hod. ). Dále mírně zleva přes nýt a středem přes břicha (2 nýty) a spárou na vrchol. (slaň).
    • Jindřich Zachariáš,1994
    • S použitím bočního jištění (z Rytířského chodníku) nastupujeme ve spádnici prvního kruhu a přes něj dále jako V. ballet.
    • J. Berit, J. Matucha,1992
    • Nastupujeme za oblou hranou vpravo od Colorrada, středem kolmé stěnky ke kruhu od Colorrada a od něj mírně vpravo a vzhůru k nýtu. Okolo něj k druhému a dál na polici ke slanění (exp. nýt).
    • Jiří Matucha,2004
    • Nástup variantou Rytíř. Chodníku ze spáry vzhůru přes stříšku (bh. ). Šikmo doprava po velkém odštěpu až pod převis (bh. ). Okolo borháku doleva a vzhůru přes břicha (bh. )až ke slanění.
    • J. Urban,1.6.2007
    • Napřímení linie Ruce v kapse. Vpravo od koutku přes ostrou hranu (dva nýty) a dál spárou..
    • J. Matucha
    • Krátkým mírně se zavírajícím koutem v levé části Hlavní stěny na předskalí. Odtud stále šikmo doleva, dolez stejně jako Charlieho komín.
    • Josef Duchoň, Oldřich Ulman
  • Královská, *****, RP 7-
    • Nastupujeme vpravo od Žonglérské přes jehlanovitý kámen a markantním vhloubením pod stříšku (nýt). Přímo přes nýt nebo lehce doprava a na polici. Dále koutem (skoba) pod hranu doleva ke sl. ( stejné s C. D. Patrasové)
    • Petr Dvořák, Karel Volena,1979
    • Vlevo od pravé hrany na předskalí stojícího až u stezky.
    • František Kubík,1980
    • Cesta začíná vlevo od výrazného kouta se spárou ( Vandrácká). Nástup za oblou hranu (nýt). Vzhůru a mírně doleva přes další dva nýty na polici. Odtud slanění.
    • J. Matucha
    • Mírně převislou stěnkou vlevo od kouta přes borhák na vrchol odštěpu (předskalí).
    • Cyril Kratochvíl,2008
    • Cestou Nové kousky.. na polici cvakáme bh. odtud doleva spárou a po oblé hraně zpět do linie na polici, k dalšímu bh. a vzhůru ke slanění.
    • J. Urban, J. Matucha,2002
    • Vpravo od kouta (var. Váhavé) středem hladké stěnky (bh. ) Dálé krátkou spárou okolo druhého borháku na polci. Dále pokračujeme cestou Váhavá.
    • J. Berit,1992
    • Stejně jako Váhavá ale od hrany police doprava do ukloněné spáry a přes dva nýty na polici odtud slanění.
  • Růžový tepláky, RP 9, 20m
    • Překrokem ze "schodů" stěnkou mezi spárkou c. Dáda Patrasová a hladkým koutkem c. Královská bez použití těchto struktur (bh + friend + bh + slaňák).
    • 1. RP Cyril Kratochvíl,podzim 2016
    • Nastupujeme doleva ubíhající sokolíkovou spárou na oblou polici pod stříšku. Odtud šikmo doprava spárkami traverzujeme po polici ke stanovišti. Ze stanoviště vzhůru spárou a mírně doleva na vrchol.
    • Petr Dvořák, František Kubík, Olga Krupauerová,1980
    • Nástup cestou "Nové kousky pro starého psa", z police dále přímo stěnkou přes 2 bh ke slaňáku.
    • 1. RP Cyril Kratochvíl,únor 2011
    • Cesta začíná v koutku se spárkou. Vzhůru na hranu police a traverzem doleva k šikmé spáře, tou šikmo doleva až na výraznou polici (nýt), mírně doprava a na vrchol.
    • Petr Dvořák, Karel Volena,1979
    • Cesta tvoří logickou hranici v masivu, který rozděluje na Hl. levou část a Hl. pravou část. Z vyvýšení před hl. stěnou, nastupujeme výraznou vytláčející koutospárou. Šikmo vzhůru doleva spára přechází v ukloněnou rampu tudy až na vrchol.
    • Karel Volena, Václav Čaloun,1979
    • V pravo od nástupu C. D Patrasové přes nýt na šikmou polici a do C. D. Patrasové.
    • J. Berit,1992
    • Po stupních pod hranu položené plotny (borhák). Nakulením do rajbasu a vzhůru ke kruhu a dále na šikmou rampu. Mírně doleva na stanoviště.
    • Nástup vpravo od kouta přes borhák vzhůru, dále jako Koutová
    • J. Berit,1992
    • Spojení cest Čupřítko a Královská od hodin doleva a přes skobu na polici a dále jako Královská.
    • J. Berit,1991
    • Propojení A Rh+ a Colorada. Nastoupíme cestou A Rh + a z poličky začneme traverzovat doprava ke druhému kruhu cesty Colorado.
    • Petr Dvořák, Jaroslav Jašek,1981
    • V pravo od Cynické po oblé hraně do šikmé spáry a doprava na polici pod střechu a dále jako Rytířský chodník.
    • O. Ulman, P. Kult,1980
    • Cesta začíná ve výrazném koutě se spárou ubíhající doleva k borháku. Odtud přes mělkou dvojspárku do vhloubení pod malý převis (borhák), odtud mírně vpravo na polici a do cesty Váhavá nebo stále vzhůru a mírně vlevo přes sokolíky a spárky ke slanění (exp. nýt).
    • Petr Dvořák, Olga Krupauerová,1980
    • Nastoupíme jako do Rytířského chodníku ale před koncem sokolíka doprava ke kruhu a středem hladké mírně položené plotny přes další kruh na skloněnou rampu. Z ní mírně doleva a vzhůru přes oblou hranu police (kruh) do jeskyňky a z ní přes převis (kruh) na vrchol.
    • J. Berit,1992
    • Nástupujeme širokou spárou na předskalí tvořící šikmou rampu, odtud traverzem doleva (křížíme C. D. Patrasové a C. Prašných žen) až k borovici. Odtud vzhůru širokou šikmou spárou na vrchol.