Nultý špic - M

PP Vltava u Blanského lesa

Menší skalní oblast Nultý Špic se nachází na levém břehu Vltavy, po vodě cca 2-3km za Českým Krumlovem. Je asi 20m vysoká, a je rozdělena na levou a pravou část. Délka cest se pohybuje od 10 do 20m v obtížnostech 4 až 7+ UIAA po lištách, oblinách a převisech. Cesty jsou osazeny borháky a slaňovacímy řetězy, vlastní jištění není potřeba. Skalka je orientovaná na jihozápad, ale okolní vegetace poskytuje stín téměř celý den. A když budete zticha, máte klid i od pádlujících vodáků :o)

V 80-tých letech minulého století zde bylo vytyčeno cca 6 cest, osazeno skobami. Skalka ale upadla v zapomění, a vůbec se zde nelezlo. Při nostalgickém vzpomínání pionýrů jihočeského lezení - pana P. Dvořáka a P. Kulta - byl tento malý lezecký klenot znovuobjeven, kompletně vyčištěn a osazen fixními jistícími a slaňovacími body.

Od Českých Budějovic na prvním kruháči doleva, kolem TESCA až na Domoradickou náves (Technické služby města Č. K. ), kde již můžete, nebo nemusíte nechat auto. Z návsi vyj(e)deme nahoru doleva (značka Slepá ulice). Poté polní cestou po cca 300m narazíte po levé straně na košatý strom, kde auto už nechat musíte! Dále polní cestou pěšky, hned jak sejdete z kopce, po pravé straně před loukou minete posed, za ním pak doprava, podél louky k lesu, ve ktrerém po cca 10m narazíme na lesní cestičku po které ostře doprava traverzujeme až k Vltavě. Po pár metrech proti proudu řeky jste u skály.

Plac kousek od skalky proti proudu, pro 2 - 3 stany. Prosím nenechávejte auta nahoře u posedu na louce! Majitel zde pravidelně seče!

Nultý špic - levá část

Nultý špic - pravá část

Archiv vrcholových knih:

Nultý špic-2013-2019.pdf

Skála rychle vysychá.

• 1)Milenka, ***, 5-, 15m
    • nástup úplně vlevo do položené stěnky, kterou po pár metrech vystřídá širší spára. Po ní doprava ke štandu.
    • Petr Kult, Petr Leitgeb,17.5.1982
  • 2)Manželka, ****, 7-, 15m
    • nástup v levé části do mírně rozbitého terénu, který se záhy změní v krásnou "placku", přes ní rovně do štandu.
  • 3)Ploutvička, ****, 7+, 15m
    • Nástup v levé části na polici ze které přímo pod výrazný skalní útvar připomínající ploutev, přek kterou rovně ke štandu.
    • V. Novák,14.8.2013
  • 4)Šikmá, ***, 4, 20m
    • nástup z velkého balvanu do spáry táhnoucí se doprava přes celou levou část skalky.
    • Petr Kult, Petr Dvořák,8.4.1982
  • 5)Stará slivovice, *****, 6+/7-, 18m
    • Nástup uprostřed levé části skalky do mírně rozbitého terénu rovně k výrazné spáře, kde se cesta křižuje s cestou vlevo (ŠIKMÁ). Poté pokračujeme plotnou mírně doleva do výrazného koutu ze kterého nalezeme doprava do převisu, a po ostrých chytech rovně ke štandu. Napravo od kout…
    • Petr Kult, Petr Dvořák,15.4.1982
  • 6)Béďova cesta, ****, 4, 15m
    • Levá část: nástup v pravé části výrazným koutem přes plotnu do dalšího koutu, za kterým se napojíme na cestu ŠIKMÁ a doprava do štandu.
    • Pavel Bednář, Petr Kult,24.6.1982
  • 7)No name, ****, 6, 15m
    • Levá část: nástup uprostřed plotny v pravé části, kterou dolezeme k prvnímu převísku, překonáme rovně, poté další převísek, také rovně a ke štandu.
  • 8)Ztracená spára, ****, 5-, 15m
    • KLevá část. Nástup po hraně plotny v pravé části, poté překrok doprava, překonáme mírně převislý blok, dostaneme se k menšímu převísku, který oblezeme zprava, poté doleva do štandu.
    • Petr Kult, Petr Leitgeb,17.5.1982
  • 9)Wanderweg, ***, 6-, 20m
    • nástup prostředkem hezké plotny, poté mírně rozbitým terénem na polici, po ní rovně pod střechu do výrazného koutu, přes jeho pravý okraj se "vyhoupneme" na poklopenou stěnku, kterou stoupáme doprava ke štandu.
  • 10)Křížákův sen, *****, 7-/7, 15m
    • nástup do mírně rozbitého terénu, přes polici, ze které nastoupíme do kompaktní plotny a lezeme jejím prostředkem rovně do štandu.
    • M. Kleštinec, V. Novák,23.7.2013
  • 11)Rampou, *, 4-, 18m
    • nástup v pravé části do položeného terénu, přes polici do další položené plotny, kterou lezeme buď středem, nebo mírně vpravo koutovou spárkou ke štandu.
    • Petr Kult, Josef Lusk,19.6.1982
  • 12)Držte se vlevo!, ****, 7+, 20m
    • nástup stejný jako cesta RAMPOU, poté doprava do mírně převislé stěnky lemované ostrýmy "zuby", po jejich překonání se držte vlevo a kolem koutku do plotny rovně na polici, ze které pořád rovně až ke štandu.
  • 13)Držte se vpravo!, ****, 7, 20m
    • nástup stejný jako cesta RAMPOU, poté doprava do mírně převislé stěnky lemované ostrýmy "zuby", po jejich překonání se držte vpravo, do výrazného kouta, přes který na polici, kterou prostoupáme doleva pod štand.
  • 14)Suchý žlábek, *****, 6+, 20m
    • nástup v pravé části přes mírně rozbitý terén, kterým se dostaneme do výrazného žlábku, ten nás dovede doleva na polici, kterou prostoupáme doleva pod štand.
  • 15)Cesta pro Ivanu, ***, 4+, 15m
    • nástup úplně vpravo do pilíře, kterým se dostaneme pod položenou polici bez chytů, kterou po krátkem zamyšlení :o) překonáme, poté doprava do výrazného koutu až ke štandu.