Jickovice

5-35mžula, lze lézt i za mokra

Skály se nacházejí v poklidné oblasti na břehu Vltavy nedaleko stejnojmenné vesnice. Mají podobu přerušovaného pásu okrajových skal, které jsou tvořeny porfyrickou žulou. Naleznete zde pěkné lezení s řadou výstupů v kolmé poklopené skále za využití, jak borháků tak vlastních jistících prostředků.

Jickovická 24

Specialitou jsou různé typy spár, které skýtají možnost sedřít si ruce do krve a naučit se pracovat se všemi možnými mašinkami. Celkově není oblast moc vhodná pro sportovní lezení, terén je totiž dosti členitý.

Vyhlídka na vrcholu hlavní stěny, odtud se dá slanit k nástupům. Foto Petr jandík

Vrcholová kniha oblasti se nachází v místní osvěžovně "JICKOVICKÉ HOSPODĚ". Zde zakoupíte i tištěný průvodce za cenu okolo 70,- Kč. Podle osazení jistících prostředků se dají rozeznat dvě "dílny" Písecká a Příbramská. Ta první dává více příležitostí ke kreativitě s využitím všech hejblátek které si táhnete sebou, druhé je bližší pojetí vše bezpečně vynýtovat.

Přístup ke skalám je buď slaněním od vyhlídky, nebo doleva cca po 100 metrech začíná fix na sestup k pravé části hlavní stěny, nebo naopak doprava se dá kolem Buchtiček sestoupit k levé části hlavní stěny. možný je i přechod mezi levou, střední a pravou částí s nutností občasného lehkého lezení.

Online zdroj: https://theses.cz/id/0loyli/downloadPraceContent_adipIdno_9402

Počátek lezení v Jickovicích se datuje do 20.let 20.století (svědčí o tom pozůstatky jištění na zatopené věži). Když v 50. letech minulého
století došlo k zatopení celého údolí Orlickou přehradou, přerušila se lezecká činnost až do roku 1997, To léto zde provedl první průzkum písecký horolezec Jan Novák a ještě v tomtéž roce zde vyrobili se svým kamarádem Václavem Horníkem první novodobou cestu v Jickovicích “Divokå srdce VII-".

Od Písku: směr Tábor silnice č. 29, v Záhoří silnicí č. 138, u Zvíkova doprava na 121 a asi po 5 km doleva směrem na Sobědraž odtud již do Jickovic. Od Prahy: z dálnice na Strakonice č. 4 až na křižovatku Lety, zde doleva na silnici č. 19 (Plzeň Tábor) Za Kostelcem n. Vlt. a Zahrádkou doprava do lesa směr Sobědraž a za touto vsí asi 3 km doprava již do Jickovic. Po příjezdu do Jickovic projedete okolo rybníka a dále do kopce nepřehlednými zatáčkami se zrcadlem. Po levé straně minete hospodu (průvodce), za kterou odbočíte doprava na rozbitou asfaltovou cestu. Tou pokračujete k zemědělské usedlosti, kde je možnost zaparkovat nebo můžete pokračovat polní cestou k lesu a zaparkovat dále. Všechny skály se nacházejí 10 - 50 m od červené turistické značky. Hlavní oblast se nachází v místech kde je na cestě umístněn hraniční patník a kde je prořídlý borový les s velkolepým pohledem na jezero. Vyjímkou jsou skály Sloní zadek a Věžička, které jsou přímo u vody.

Přespat se dá snad pod širákem ve skalách, budete li se chovat slušně. Místní osvěžovny: V Jickovicích jsou 2 hospody. U rybníka - spíše country, pan Kuchta a na horním konci vesnice je klasická česká hospoda pro hasiče, rybáře, nimrody, chataře a občas i lezce, pan Barták.