Skály u Rejsíkova

žula

Skály u RejsíkovaOd výklenkové kaple na soutoku Vltavy a Doubravského potoka se podél pravého břehu Vltavy proti proudu směrem k chatové osadě Břehy táhne skupina skal. Většina skal je rozlámaných a příliš členitých, výjimkou je Bezpečná, kde bylo možné vylézt některé pěkné směry, a Vodní koutek, který je zajímavý spíše svým umístěním.

Přístup ke skalám: Z Doubravky (cca 2,3 km pěšky): Auto je možné nechat u hasičárny, pak pěšky po silnici na SZ směrem k lesnímu tábořišti Jiskra. Za vesnicí u křížku doleva (na Z) polní cestou k lesu, dále J směrem (doleva) s kopce lesní cestou k Doubravskému potoku a podél Doubravského potoka po proudu až k výklenkové kapli na soutoku s Vltavou. Při nízkém stavu vody pak proti proudu po břehu Vltavy až ke skalám. Při vysokém stavu nutno lesem ke skalám shora.

Z Doubravy (cca 1,5 km pěšky): Z vesnice autem směrem k osadě Břehy, u posedu v zatáčce (za vedením vysokého napětí, 300 m od lesa) je možné nechat auto - místo je tu jen na jedno auto, aby zůstal volný průjezd na pole. Po silnici a dále lesní cestě do osady Břehy a po břehu Vltavy po proudu ke skalám. Při vysokém stavu hladiny Vltavy nutno nejít až k řece, ale odbočit jednou z lesních cest paralelně s řekou a pokračovat lesem ke skalám shora.