Spálená skála

10mrula, schne pomalu, typicky za den

Nachází se na západním úbočí vrchu Spáleného (703 m.n.m.) v bukovém porostu nad kaňonovitým údolím Zlatého potoka s názvem Spálený les.  Skála má v pravé části cca 10 metrů, levá část se svažuje a dosahuje zhruba 7 metrů. Lezení je po malých chytech-lištách, skála je kolmá, v některých částech mírně převislá – zvláště v levé části nástupy. Cesty jsou osazeny nýty kromě Spálené spáry, která je lezena „po svém“. K dojištění některých cest jsou vhodné friendy menších velikostí a stopery.

Spálená skála - mapa

1. Varianta: Od Lhenic (směr Prachatice) nebo od Prachatic (směr Lhenice) dojedeme do údolí Zlatého potoka a odbočíme do Kralovic. Před Kralovicemi se držíme na asfaltce vlevo, projedeme kolem domů stále rovně do spodní části vesnice a pokračujeme rovně úzkou a rozbitou asfaltkou 2,2 km. Parkujeme na okraji cesty (šipka a nápis na kameni), přístup od auta do kopce vpravo asi 5 minut.
  2. Varianta: Z Vitějovic do kopce směr Vrbice. Asi 400 metrů před dosažením horizontu u domu na pravé straně vpravo a pokračujeme po rozbité úzké asfaltce 1,1 km (šipka a nápis na kameni). Ke skalám vlevo do kopce cca 5 minut.