Spálená skála

10mrula, schne pomalu, typicky za den

Nachází se na západním úbočí vrchu Spáleného (703 m.n.m.) v bukovém porostu nad kaňonovitým údolím Zlatého potoka s názvem Spálený les.  Skála má v pravé části cca 10 metrů, levá část se svažuje a dosahuje zhruba 7 metrů. Lezení je po malých chytech-lištách, skála je kolmá, v některých částech mírně převislá – zvláště v levé části nástupy. Cesty jsou osazeny nýty kromě Spálené spáry, která je lezena „po svém“. K dojištění některých cest jsou vhodné friendy menších velikostí a stopery.

Spálená skála - mapa

1. Varianta: Od Lhenic (směr Prachatice) nebo od Prachatic (směr Lhenice) dojedeme do údolí Zlatého potoka a odbočíme do Kralovic. Před Kralovicemi se držíme na asfaltce vlevo, projedeme kolem domů stále rovně do spodní části vesnice a pokračujeme rovně úzkou a rozbitou asfaltkou 2,2 km. Parkujeme na okraji cesty (šipka a nápis na kameni), přístup od auta do kopce vpravo asi 5 minut.
  2. Varianta: Z Vitějovic do kopce směr Vrbice. Asi 400 metrů před dosažením horizontu u domu na pravé straně vpravo a pokračujeme po rozbité úzké asfaltce 1,1 km (šipka a nápis na kameni). Ke skalám vlevo do kopce cca 5 minut.

Upozornění

28. 6. Na Pavém břehu Labe je vše uvolněno, kromě Skal 1-17 Růžových stěn, kde hnízdí čáp černý
27. 6. Sokol vyhnízil na Ostaši. CHKO Broumovsko děkuje za respektování jeho ochrany.
22. 6. Úspěšný konec hnízdění sokolů Rájec,Ostrov,Bělá,Modřín, Spanělská stěna na pravém břehu