SV věž

PP Černolické skály

Poněkud drsná a tajemná. Připomíná hory svojí rozlámaností, policemi, a tak se raději nebudeme moc rozepisovat, třeba si tam prožijete tvorbu vlastní cesty. Zajímavé možnosti přírodního lezení. Na konci Černého dolu je Borhák (až na vrcholu a spíš na druhém konci skály, nutné prodloužit). Asi vprostřed hřebene je staré jištění a na konci Kazatelny (nebo Zbojnické), už téměř na vrcholu, je borhák na dobírání. Slanění 25 m, nebo sestup.

Skála rychle vysychá.

• Nástup kolem hrany vlevo od horní části Černého dolu. Travers doprava do skalního hnízda pod převisem (skoba). Po lavici doprava na její konec a sestup na okraj podélné římsy v Generálce. Jako u předcházející cesty traversem stále doprava a spárkou kolem zobce na vrchol.
  • 2)Černý důl, 5-, 20m
    • Z nízkého předskalí v I. části stěny do hluboké spáry a tou až na konec. Odtud: a) Nejprve dopr. krátkou stěnkou a poté vodorovným tra­versem dol. do hnízda pod převisem. b) Stěrkou poněkud vl. v. t. do hnízda pod pře­visem. Z hnízda přímo přes převis spárou (smyčka) na p…
    • Mezi Černým Dolem a Generálkou, po stupních na polici (jištění), stěnou (bh) na galerii a koutem n. v.
    • Martin Mašát, M. Tučka,21.7.2017
  • 4)Generálka, 4, 22m
    • Z nízkého předskalí v 1. části stěny po šikmé lávce dopr. na její konec a přes stěrku na 1. okraj širší podélné římsy. Nebo vpr. od předskalí přes odštípnutý blok se zářezem v podobě „V a přes nízký převis na lávku a stěrkou vpr. na okraj římsy. Po římse vodorovným traversem stá…
    • Z odštěpeného bloku se zářezem v po­době "V" (nástup na Generálku) stěrkou mírně doprava pod její převislou část (skoba). Travers doprava za oblý roh do mělkého vhloubení (skoba). Odtud: a) Přímo vzhůru přes malý převis (kruh) a dva stupně na konec dolní lávky v Generálce a z…
  • 6)Pražskej démon, 6+, 30m
    • Vpravo od nástupu cesty Travers pod Generálkou je široká vhloubená hladká plotna, levým koutem (levý bh) přes převis a přes 2 převisy na galerii a přes kroužek, výše libovolně n. v.
    • Martin Tučka, M. Mašát,2.9.2016
  • 7)Všenorská, 6, 30m
    • Vpravo od nástupu cesty Travers pod Generálkou je široká vhloubená hladká plotna, středem (pravý bh) přes převis a vlevo od cesty Suchá břízka a přes kroužek n. v.
    • Martin Mašát, M. Tučka, V. Fichtner,8.8.2016
  • 8)Suchá břízka, 5, 22m
    • Nástup v pr. části stěny blíže středu. Převislou stěn­kou do spárky a podél ní na lavici. Odtud: a) Šikmo dol. na konec lavice v Generálce a touto cestou na vrchol. b) Jako u předcházející cesty (varianta b) dopr. k V hraně skály a po ní na vrchol.
  • 9)Otovka, 5, 24m
    • Travers v pr. spodní části JV stěny. Na šik­mou lávku, po této dopr. vzhůru a posléze téměř vodorovným traversem dopr.. Od poslední z nich: a) Asi 2 m přímo vzhůru, pak šikmo dopr. na lávku u V hrany. b) Asi 1 m níže, pak travers dopr. pod převis a po jeho pr. straně na …
  • 10)Zbojnická, 6, 25m
    • Nástup na pilíři vlevo od Kazatelny. Vzhůru přes převis a mírně šikmo doleva (skoba, kruh) na poličku (2. kruh). Od něj vzhůru kolem staré velmi rezavé skoby k převislé stěnce (malý friend) a přes ni mírně vpravo vzhůru. Lehčím lišejníkem zarostlým terénem n. v.
    • Úniková variata - nad 2. kruhem doleva kruchým terénem do lišjníkem porostlého kputa, jím vzjůru a libovolně n. v. - lehčí, ale nijak výrazně lépe jištěné.
  • 12)Kazatelna, ****, 6, 22m
    • Nástup v JV hraně věže. Přes převis na kazatelnu pod dalším převisem. Do stěny vl. a spárou na podvrcholovou plošinu.
  • 13)Foxova, VI
    • Nástup v převislé JV hraně věže. Mírně doprava vzhůru přes převis, málo členitou stěnku k vodorovnému zářezu a od něho převislou hladkou stěnou na podvrcholovou plošinu.
  • 14)Bundalka, VI
    • Nástup ve středu V stěny. Přes 2 úzké police a po málo členité, mírně přev. stěně (skoba) na podvrcholovou plošinu.
  • 15)Psí zoubky, 6, 10m
    • Vlevo při SV hraně převislou stěnkou přes BH a hřebínkem na vrchol.
    • J. Kukla a J. Janák,22.5.2012
  • 16)Koutová spára, 3, 10m
    • Vpravo od S hrany stále kolem spoáry (skoba) snadno n. v.
  • 17)Čertova stěnka, 3+, 8m
    • Z náhorní strany zcela vpravo, trochu pod teréním valem náhorní strany. Plotnou nebo při hraně, na vrchol možno přes převísek.
    • Nástup do výdutiny pod převisem v levé části stěny. Pod převis (kruh), pak doleva pod jeho výběžek. Přes ten vysokým krokem a vzporem, pak po stupních na podvrcholovou plošinu.
  • 19)Čertův převis, ***, 6, 5m
    • Přímo přes převis nad výdutinou v levé části stěny (kruh) vzpíráním n. t. do ustupující stěnky a tou na vrchol.
  • 20)Romance, 6, 8m
    • V pravé části výdutiny (friend) pod převis (BH) a přes něj do stěnky a n, v. ,
    • Petr Boháč,po roce 1990

SV věžČertovaStěnka,zahrádka,převis a dal.úklady pekeke