Sochorská skála

Osamocená skála poblíž Říkonína tvořená poměrně pevnou rulou s výškou údolní stěny kolem 25 metrů. Cesty jsou ve značné míře přejištěny borháky, ale je nutné mít s sebou vyjímatelné jisticí prostředky pro dojišťování. Některé cesty jsou jistitelné pouze vlastním jištěním.

• 1)Spára, 4
    • Boudr plotničkou a spárkou na polici. varianta koutkem nebo plotnou vpravo na polici.
  • 2)Klasika, 5-
    • Nástup cestou Spára (vklíněnec) na polici, kolmou stěnkou přímo přes kruh do lehčího terénu a na vrchol.
    • D. Pavlík, 1.8.2007
    • Nástup cesty je vlevo od cesty První. Plotnou v jejím žlutém pásu vzhůru do stěnky a na levou hranu výrazné spáry / borhák-cesta První /nahoru spáro-stěnou pod výrazný převis -zleva /skoba/do jeho levé hrany / borhák / a ní na vrchol.
    • D. Pavlík, I. Sekanina, 4.8.2007
  • 4)První, 5
    • Širokou spárou (borhák) na poličku a koutkem na vrchol
    • Zelenou převislou stěnkou (skoba) k borháku. Přímo vzhůru do pravé spáry (borhák) a jí vzhůru
    • Nástup jako cesta č. 5, až k borháku a do levé spáry, vzdušně vzhůru a na vrchol.
    • D. Pavlík,2008
    • Nástup vlevo od cesty Jeden bez druhého, stěnkou vzhůru / sk. s kroužkem / a mírně doprava na hranu / sk. / po policích a plotnách doprava / sk. -stanoviště /. Doprava za hranu / sk. / plotnou vzhůru na polici a na vrchol. Stěnkou mezi koutem a hranou vzhůru a doprava za hranu n…
    • Převislou hranou / borhák /přímo / borhák / pod převislou plotnu s jemnou spárkou / borhák / a tou přímo nahoru.
    • Adam Záděra, D. Pavlík,15.8.2007
    • Nástup vpravo od cesty Jeden bez druhého, Z hrany police - přev. stěnkou pod strop / kruh / těžce přes něj do plotny / skoba - c. Stará spirálová / vzhůru pod výrazný přev. roh / kruh / přes něj na polici a přes další výšvih lehce na vrchol.
    • D. Pavlík, I. Sekanina,4.8.2007
    • Nástup jako cesta - Inventůra citů - cvakneme první kruh a traverz doprava na hranu, nahoru do plotny, stěnkou vzhůru / kruh / kolmou stěnkou vzhůru do převis. hladkého koutku - ním na vrchol.
    • D. Pavlík,29.9.2008
    • Nástup mírně přev. spárou, vzhůru - do ploten a pod přev. spáro-komínek, ním těžce vzhůru na polici a na vrchol.
    • J. Cídl, K. Cídl,1982
    • Nástup přímo pod kruhem v přev. Z. stěně - vpravo od c. Vedlejší efekty. Přes kruh těžce do koutku, zakončeného stropem, do položená krásné plotýnky až pod přev. stěnu k 2. / kruhu / stěnou přímo ke 3. /kruhu / a přes něj k. těžce na polici. /společný dobírák s c. Vedlejší ef…
    • D. Pavlík a Adam Záděra,3.9.2007
    • N. c. Kamáradská - nad 2. kruhem doprava ke spáře / hrot - smyčka /a spárou na polici.
    • D. Pavlík,9.2009
    • Nástup v západní stěně ve spádnici levé údolní hrany - Nástup stěnkou a koutkem k 1. borháku, překrokem doprava za hranu do plotny a dále po výrazné hraně vzhůru / 2. 3. 4. 5. 6 borhák/ na podvrchol. polici a odtud lehce na vrchol.
    • D. Pavlík a Adam Záděra,1.4.2007
    • Nástup C. Vedlejší efekty, k 2. borháku - Doprava do koutku pod převiskem / 1. bor. / přes něj do přev. stěnky / sk. / stěnou vzhůru na poličku /2. bor. / stěnou ke /3. bor. / a na pod vrchol. poličku / 4. bor/ přes. na velk. polici / 5. bor. / a na vrchol.
    • D. Pavlík, J. Mynář,22.9.2009
  • 18)Strop, V A3
    • Autoři neznámí,před rokem 1989
    • N. výrazným koutem v údolní stěně, koutem vzhůru - ve stěně vpravo / borhák / přes něj a zleva při hraně pod strop. Cestou č. 13 na vrchol.
    • D. Pavlík,9.2009
    • PP přelez J. Šálek, L. Abt,2010
  • 21)Údolka, ****, 5+
    • Plotnou trochu doleva a zpět (2 jištění, těžké) pod převis (nýt). Převis obcházíme zprava ke stanovišti ve středu údolní stěny. Přes převis (borhák, těžké) přímo vzhůru k plotně (borhák) tou pod vrcholovou hlavu (jištění) a na vrchol
  • 22)Varianta, 8-
    • Popis chybí
    • Cestou Splněný sen pod převis, který obejdeme zprava do černé plotničky zde mírně vlevo. Přes převis. stěnu /kruh/ pod další strop, mírně vpravo nahoru přes / kruh / do stěnky a mírně vpravo na polici. Dále převis. stěnou přes / kruh / vzhůru na vrchol. temeno /erar. smyčka / le…
    • D. Pavlík, 22.2.2007
    • Nástup vpravo na hraně údolní plotny, nahoru a mírně vlevo do výrazného véčka / nýt. /přes něj pod velký převis / nýt. a starýutržený kruh /. Do převisu a doleva / nýt. /přes převis - výlez do malé plotny / nýt. s mailonkou /dále plotnou pod kolmou stěnku, ní nahoru a mírně dole…
    • D. Pavlík,2.4.2002
    • Levou stranou kuloáru, přes převis z borovicí. Dál k nýtu pod převisem
    • Z černé plotničky zleva do prvního bříška / sk. / přes, pod širokou spáru v převisu nad hlavou. Spárou doleva až na její konec / hodiny / a přímo na velkou polici. Z ní na vrchol / c. Spirálovka, Údolka /.
    • Autoři neznámí,1989
    • Z černé plotny, doprava spárou přes převis. Dále do středu obrovského převisu, odtud spárou přes převis / borhák na hraně / přes něj do plotny nad. / Bez traverzování a odšlapů doprava ! / Dále na polici v údolní stěně a libovolně na vrchol / c. Stará spirálovka, Údolní /.
    • D. Pavlík, I. Sekanina,2007
    • Kuloárem k borháku v levé stěně. Traverz na širokou polici v údolní stěně. Středem údolní stěny na vrchol. Kuloárem k borháku v jeho levé stěně. Traverz doleva na širokou polici v údolní stěně a středem stěny na vrchol.
    • D. Pavlík,2009
    • Od borháku v traverzové přímo vzhůru
  • 33)Kuloár, 3
    • Popis chybí
    • Spárou a stěnou pravé strany kuloáru na vrchol prostřední věžky. Spárou a stěnkou pravé stěny kuloáru.
    • Nástup 1. 5 metru vlevo od nástupu cesty Pilíř - přímo vzhůru pod výraznou plotnu - ke kruhu, přes něj do plotny a nahoru na poličku. Mírně vlevo po členité hrance vzhůru do plotínek / bříza / - přes plotny mírně vpravo na další polici a po pilíři na vrchol.
    • D. Pavlík, L. Streit,15.5.2007
    • Nástup cestou Krajina deště ke kruhu, traverz doprava pod převislou hranu, ní vzdušně vzhůru pod kolmou spárku, stěnkou a spárou na polici a lehce na vrchol.
    • D. Pavlík, J. Mynář,28.5.2007
  • 38)Pilíř, 4
    • Nástup levou stranou údolní stěny prostřední věže pod převisek (jištění). Překrok doprava za hranu a vzhůru pilířem na vrchol.
    • Nástup 2 metry vpravo od cesty Pilíř. Převislou stěnkou k / borháku / přes něj vzhůru do stěny a na polici / hodiny /, vpravo na výrazný piliř, vzhůru / borhák / přímo přes něj do stěny a tou ke skobě a na velkou polici, odtud lehce na vrchol.
    • D. Pavlík, P. Švihálek,31.3.2007
    • Z okraje police převislou spárkou (těžké) na balkónek a po hraně na vrchol. Z levého okraje velké police vhloubením a převislou spárkou na balkónek a po hraně na vrchol.
    • Pravou stranou vhloubení cesty č. 28 přes převisek a dunivými sokolíky na vrchol.
    • Mírně převislými plotnami přes stupně přímo na vrchol
    • Autoři neznámí,1981
  • 43)Kout, 3
    • Vvýrazným koutem do široké rokle
    • J. Cídl, K. Cídl,1982
  • 44)Plotnou, 4+
    • Plotnou přes malou borovičku a lehce doleva na vrchol stěnky
  • 45)Kovadlinka, 4+
    • Plotnou k malé borovičce, přímo ke komínku a doprava na ostrý pilíř
    • Levou mírně převislou stěnou druhé rokle
    • Koutem a širokou roklí
    • Hana Cídlová, K. Cídl,1982
  • 48)Pilířek, 5
    • Lehce zleva pilířkem od Druhé rokle
    • Po schodovitých stupních do plotny. Přímo plotnami na vrchol.
  • 51)Poslední, 5
    • Komínkem na předskalí. Středem plotny na vrchol.

Sochorská skála

OVK: při technických přelezech volně lezených cest je možno použít jen vyjímatelné jištění; zákaz použít skoby,nýty, spity apod. osazované pomocí kladiva